'Favorit i repris' - viktuppgång?

Sv: 'Favorit i repris' - viktuppgång?

Det kan ha varit blåvitling med, men jag har för mig att det är alaskan pollock eller torsk.
Jag ska gå igenom min mail en gång till och se om jag hittar mailet nånstans, jag borde ju haft vett att spara det.

Nu när jag tänker efter så har Orijen ett foder med fisk också. Som inte innehåller något av det du har rabblat upp. (tror jag)

Nu hittade jag det med.

Orijen 6 Fresh Fish - ingredienser
Färsk urbenad lax (Chinook, coho och sockeyearterna), stillahavslamjöl, potatis (russet), atlantsillmjöl, färsk urbenad kanadasik, sötpotatis, färsk urbenad insjöröding, färsk urbenad vitögongös, färsk urbenad torsk, färsk urbenad sill, solrosolja, laxolja (konserverad med tocoferoler en naturlig källa till E-vitamin), soltorkad Alfalfa, alger (brun tång, karragen, rödalg, blåstång) purjolök, psyllium, krabbskal, rosmarin, lecitin, äpplen, cikoriarot, lakritsrot, bockhornsklöver, glukosamin HCI, tranbär, svarta vinbär, ringblommor, fänkålsfrön, majssilke, myntablad, kamomillblommor, maskrosrot, sommarkyndel, rosmarinextrakt, kondroitinsulfat, nypon, vitaminer (E-vitamin, colineclorid, A-vitamin, vitamin D3, thiaminmononitrat (B1), vitamin B12, folsyra, biotin), havssalt, mineraler (kelaterat järn, kelaterad zink, kelaterad mangan, kelaterad koppar), tarmbakterier (Lactobacillus acidophilus och Enterococcus faecium torkad och jästprodukt).

Men det innehöll visst en jäkla massa annat

Protein (min.) 40.0%
Fat (min.) 18.0%

Jo, det är just det, det innehåller så extremt mycket 'diverse'. Oliver's foder är likadant. Så dels om han kliar har man ingen aning mot VAD (är det laxen, ngn annan av fisksorterna, någon annan av ingredienserna?), och så känns det som man kan 'skapa' finfina allergier mot diverse?

Jag har ju, med facit i hand, insett hur mycket det sabbade med de två första fodren han åt i livet (hos uppfödaren + första här). Det är ju inte 'deras fel' han blev allergisk, men hade de innehållit EN proteinkälla och EN kolhydratkälla hade det varit bättre och betydligt enklare hitta ett foder med 'helt nya' källor. Men då fodret innehöll BÅDE flera proteinkällor och flera kolhydratkällor hade jag rent ut ett helsike att sen när vi skulle eliminera hitta ett foder som innehöll enbart sånt han inte ätit innan.

Så, kan jag vill jag ha det så rent som möjligt (skrev det tidigare med, ang Acanas lamm & äpple eller vad det heter, det innehåller också en himla massa 'diverse')

Jag skulle nog testa JWB fisk och ris. Det finns väl i små säckar också, kan bli jäkligt dyrt att köpa 15 kg o att det sen visar sig att han inte tål det heller.

Jag hittade inte mailet, så jag skickade helt enkelt iväg ett nytt.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka