Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Muppo skrev:hmm... det har vi då tagit upp på min utbildning?!? Har du sett en artikel i "foderbladet" som ges ut av (?) SLU. Anna Jansson är redaktör... där i ett nummer finns det en artikel om glukosamin.
Boj skrev:Jag kan garantera att ger du en människa etanol, blir den sjuk men inte av metanol.
jordbruksverkets hemsida...Bella_Bus skrev:Någon som vet vart man kan listan över "godkända" fodertillskott?
Så då ÄR det alltså bra att ge i förebyggande syfte?suisyola skrev:Så blev vi rekomenderade att ge honom glucosamin,samma sak ger de sina tävlingshästar (fälttävlan som går härt),så ng dopinglarens iaf på det jag har är det INTE!
bara för att veterinärer rekommenderar så behöver de inte vara sant... Många vet. rekommenderar även att ge extra C-vitamin till tunga hundraser med höftproblem, men även i detta fall finns inga studier som tyder på att detta har effekt...(hunden lixom hästen syntetiserar sin egen C-vitamin...)Arsozah skrev:Så då ÄR det alltså bra att ge i förebyggande syfte?
Muppo skrev:bara för att veterinärer rekommenderar så behöver de inte vara sant... Många vet. rekommenderar även att ge extra C-vitamin till tunga hundraser med höftproblem, men även i detta fall finns inga studier som tyder på att detta har effekt...(hunden lixom hästen syntetiserar sin egen C-vitamin...)
det är sant... Jag påstår inte att glukosamin inte fungerar men det man har sett hittills tyder inte på detta. Det samma gäller hund...fodertillverkarna börjar stoppa glukosamin i varje foder snart fast forskningen tyder på ngt annat. Dessutom är inte jordbruksverket så glada till detta Lite mer forskning (eller forskning överhuvudtaget eftersom du säger att det inte är ngn gjord?!?) skulle behövas! Glukosamin ska väl dock hjälpa på människor?!?Boj skrev:Av precis samma anledning har vi motsatsen, att en veterinär påstår att glucosamin inte fungerar på häst behöver det inte vara sant. Skillnad dock, här finns medicinska studier gjorda.