Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård En häst i stallet har fått små knottror på ryggen som kliar. Pälsen trillar av om man kliar på det, vad kan det vara?? Inga ändringar i...
Svar
1
· Visningar
946
A
Foder & Strö Nu i vinter har min häst vilat nästan helt, vi har promenerat lite och skrittat ett par gånger men det är allt. Snart hade jag tänkt...
Svar
7
· Visningar
898
Senast: _86a_
·
Hästvård ...att gå in i hagen och fixa till täckena på mina kusar(tur att jag bara har två :crazy: ) Jag vill att täcket ska ligga sådär gott...
Svar
14
· Visningar
1 139
Senast: md5krist
·
Foder & Strö Hej! Min tjej har blivit igångsatt nu, äntligen och vi har kommit till att rida ca 1 timme/dag.. När vi bara skrittade höl hon sej...
Svar
11
· Visningar
976
Senast: mirage
·
S
Hästvård :bump: Är det någon som vet vad kan man behandla ett föl med när hon har löss? Att klippa hästen och tvätta henne som man gör med en...
2
Svar
39
· Visningar
4 521
Senast: via
·
A
Foder & Strö Vad ska man ge hästen för att bäst underlätta muskelbildning! Har hört att det kan vara farligt att ge för mycket E-vitamin?
2
Svar
35
· Visningar
4 211
Senast: krambanan
·
Foder & Strö Jag vill veta vilka "symptom" en häst kan få av energibrist kontra proteinbrist. Även vad stort överskott gör. Och då menar jag inte...
Svar
9
· Visningar
1 514
Senast: krambanan
·
U
Hästvård har tänkt o pröva stallbandage mot gallorna min häst har. men de e de att hästarna går in kl 15.30...vet att de är tidigt men de går...
Svar
10
· Visningar
1 125
Senast: hillevie
·
Foder & Strö vad kostar det? Eller kanske rättare sagt: Kilopris jämfört med vanlig Betfor.
Svar
2
· Visningar
852
Senast: _Runaway_
·
Hästvård Min valack avskyr att bli tvättad vid/på skapet men jag försöker göra det minst två gånger i månaden. Det blir "geggefläckar" på...
Svar
11
· Visningar
1 250
Senast: Malin_84W
·
V
Hästvård hej hallå jag undrar lite kring detta jag har ett sto på 15 år och hon är ju sur och bitsk öronen bakåt och hotar verkligen med...
Svar
7
· Visningar
1 639
Senast: Alazan
·
M
Hästvård Vart kan man få tag i det? Att använda som strö då, annars får jag ju en del i brevlådan.. :D malu
Svar
13
· Visningar
1 314
Senast: Mysaan
·
Hästvård Finns det något annat ord för tuppkam eller heter det så? och vad är det egentligen?
Svar
9
· Visningar
1 407
Senast: Flummflicka
·
Foder & Strö Hej. Jag undrar om någon vet om stråfoder är inskrivet i djurskyddslagen och om det finns nån minimigiva inskriven? Om en stor häst...
2
Svar
30
· Visningar
1 808
Foder & Strö min ponny tar 1 min per dl krafft på sig när han äter..är detta bra eftersom att han inte häver i sig maten så får han ju inte lika lätt...
Svar
2
· Visningar
607
Senast: linnsan
·
Hästvård Det var läääänge sedan jag hade häst med lusproblem, men nu har det hänt. Vad göra? Förr behandlade man med ett pulver som hette...
Svar
1
· Visningar
662
Senast: sita
·
Hästvård Hur påverkar det hästens hållbarhet ifall den vanvårdats under år 1-3? Alltså jag är inte så intresserad av att höra om att dålig...
Svar
14
· Visningar
1 498
Senast: evis
·
L
Hästvård brukar ni göra det? min häst är otroligt smutsig i sin mun, det ser ut som att han har tandsten och han är brun på tänderna . Finns det...
Svar
13
· Visningar
2 909
Senast: Bubbla
·
Foder & Strö vad ska man göra för att få mer energi i en häst, just nu får han fibergi ca ½ liter morgon och kväll, och 5 kg hö(en islänning)...
2
Svar
35
· Visningar
1 965
Senast: Alfa
·
Hästvård Finns det några risker med att ha hö stående i stallgångarna (i påsar) ifall någon häst skulle rymma och mumsa i sig en obegränsad mängd...
Svar
11
· Visningar
1 257
Senast: lady sun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023