Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Foder & Strö Läste precis på Kr**fts hemsida att om hela hästens näringsbehov täcks av högivan och hästen ändå får krafft så blir den bukig. Ungefär...
Svar
8
· Visningar
973
Senast: Alfa
·
O
Hästvård Hej! Jag undrar när man ska börja m eksem täcke, vilken månad? När knotten är som värst bör man hålla sin häst inne då el är natten...
Svar
2
· Visningar
675
Senast: riffan
·
Foder & Strö Såg att det var väldigt olika svar i tråden av milly (sök på fort under foder) så nu undrar jag, ser ni ngra liknelser mellan hur...
Svar
9
· Visningar
1 273
Senast: mackan
·
Hästvård Valacken är kritvit skimmel. Under alla lager av smuts, just nu ståtar han med en äckligt vaniljgul nyans. Normalt så badar jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 736
Senast: _Runaway_
·
Foder & Strö Två av mina halvblodshästar - vuxna valacker - reagera på betfor genom att bli rinniga i magen. De blir inte speciellt lösa i "tollarna"...
Svar
14
· Visningar
1 260
Senast: Something2be
·
R
Foder & Strö Fick höra för någon dag sedan att om man ger hästen ensilage så måste man ge hästen en spruta. Men är det verkligen sant? Och i såfall...
Svar
2
· Visningar
630
Senast: Immer
·
Hästvård Jag har en pålle som äter på stolparna i hagen som besatt. Kan det vara så att hon har brist på något? Hon har kompisar och träd...
2
Svar
29
· Visningar
3 974
Senast: meodeo
·
N
Hästvård Nu när de e så dj**la mycket snö överallt drar jag mig för att rida på ängarna å i sommarhagarna då jag fått för mig att de är enormt...
Svar
3
· Visningar
808
Senast: Maxmax
·
S
Hästvård Hästen kom in pigg och glad som vanligt från hagen igår med två sår på bakbenet varav det ena var ca 4 cm lång. Så jag tänkte att det...
Svar
3
· Visningar
1 144
Senast: sunsets_nattviol
·
N
Foder & Strö Med bakgrund av info här på trådarna att hästen blir stressad av att få för lite grovfoder i varje giva, undrar jag nu : Om man tar en...
2
Svar
32
· Visningar
2 073
Senast: Nicke
·
Foder & Strö Vet ni hur lång tid det tar för era hästar att äta upp t ex 1kg hö? Tyckerd et verkar var en sån himla variation mellan olika raser...
2
Svar
38
· Visningar
2 808
Senast: Naggur
·
Hästvård För första gången har ponnyn fått mugg. Han är numera hela 18 år gammal. Varför har han fått mugg nu? Han har ordentligt med hovskägg...
Svar
16
· Visningar
1 587
Senast: Vildvittra_
·
C
Hästvård :crazy: min pålla måste troligen sys i huvudet i morgon. hon har ett jätte djupt snitt i pannan och allt ser bara jätte hemsk ut, delar...
Svar
7
· Visningar
841
Senast: DarkInNight
·
N
Hästvård Fel tråd jag vet,:angel: men eftersom jag e islandsryttare så skriver jag hit. Min kompis köpte en häst för 2 veckor sen, ett...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 384
Senast: Naggur
·
Hästvård Är det någon som klippt häst med en trimmer till folk? Jag funderar på att klippa liiite längs halsen och bröstet på min lurvas då...
2
Svar
24
· Visningar
6 139
Senast: Gnist
·
Foder & Strö kan man ge hästar pasta??:confused: varför,varför inte? och om man kan ge dem det hur mycket kan man då ge i maxgiva..
Svar
11
· Visningar
1 250
Senast: linnsan
·
Hästvård Skulle ni låta en valack som är senkastrerad och fortf mycket hingstig gå tillsamman med era ston? Vad finns det för risker i o med...
Svar
17
· Visningar
2 289
Senast: Görel
·
K
Hästvård En häst som haft en lindrig släng av korsförlamning - hur länge behöver den vila innan den kan ridas igen?
Svar
14
· Visningar
8 914
Senast: Rotterö
·
Foder & Strö Rakade hästen i början av vintern, hon fick skav överallt, så fort man petar på henne så får hon skav! Nu vill jag att hon ska börja...
Svar
11
· Visningar
1 064
Senast: Sarasara
·
Foder & Strö jag har börjat ge mina hästar lantmännens salsamix grundmixen. Någon som också ger denna till sina hästar? Vilket behov är det av att...
Svar
8
· Visningar
716
Senast: Vili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama