Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Åh, men då låter det ju som att du är sysselsatt åtminstone!
Själv kan jag inte göra så mycket annat än att mocka, linda ben och rykta... Jo, lite massage och annat myspys såklart, men det läker ju inte skadan i sig.
Ny röntgen igår (2/3), och INGET har hänt!
Inte ens en början till läkning syns på bilden. Veterinären har dessutom studerat de förra röntgenbilderna och konstaterat att benet ("centrala tarsalbenet") är helt av, i två delar.
Jag har satt en tidgräns till måndag att fundera på, men det känns som att jag bara har ett alternativ, och det är att låta henne somna in.
Veterinären sade visserligen att man kunde ge det en månad till och sedan röntga igen, men när absolut INGET har hänt på 7 veckor är nog den chansen inte så stor. Och det skulle ju isf innebära 4 veckor till instängd i boxen i väntan på ny röntgen och sedan ett par månader till för läkningen. Inget vidare hästliv, och med den lilla chansen så känns det inte riktigt värt det...
Dessutom är visst risken för pålagringar och andra komplikationer ganska stor även om frakturen i sig skulle läka, så hennes framtid som ridhäst är i princip obefintlig även om hon skulle kunna leva vidare.
Hästhantering
Köpte en ny häst i veckan (unghäst). Den är inte jättehanterad men snäll. Kan lyfta hovarna utan problem osv.
Den går på bete med mina...
Hundavel & Ras Jag tror inte att jag någonsin gått en kurs med tydlig tävlingsinriktning, varken nu eller för ett antal år sedan. Det kan väl komma in...
Hästmänniskan Det låter som om vilken häst som helst skulle ha det finfint med det upplägget. Om du vill och dessutom bor på gården kanske du kan ta...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.