Mystiskt blockhalt...

Sv: Mystiskt blockhalt...

Åh, men då låter det ju som att du är sysselsatt åtminstone!;)

Själv kan jag inte göra så mycket annat än att mocka, linda ben och rykta... Jo, lite massage och annat myspys såklart, men det läker ju inte skadan i sig.
 
Sv: Mystiskt blockhalt...

Jahapp, det var det...:cry:

Ny röntgen igår (2/3), och INGET har hänt!
Inte ens en början till läkning syns på bilden. Veterinären har dessutom studerat de förra röntgenbilderna och konstaterat att benet ("centrala tarsalbenet") är helt av, i två delar.

Jag har satt en tidgräns till måndag att fundera på, men det känns som att jag bara har ett alternativ, och det är att låta henne somna in.
Veterinären sade visserligen att man kunde ge det en månad till och sedan röntga igen, men när absolut INGET har hänt på 7 veckor är nog den chansen inte så stor. Och det skulle ju isf innebära 4 veckor till instängd i boxen i väntan på ny röntgen och sedan ett par månader till för läkningen. Inget vidare hästliv, och med den lilla chansen så känns det inte riktigt värt det...

Dessutom är visst risken för pålagringar och andra komplikationer ganska stor även om frakturen i sig skulle läka, så hennes framtid som ridhäst är i princip obefintlig även om hon skulle kunna leva vidare.
 
Senast ändrad:
Sv: Mystiskt blockhalt...

Usch......lider med dig, fy vad jobbigt ! Tycker ändå du tänker helt rätt, mitt i allt tråkigt. :(
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 072
Senast: Freazer
·
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
1 083
Senast: Habina
·
Hundhälsa Holländsk Herdehund på nyss fyllda 1år, började med att jag en dag (14nov) tyckte han såg halt/rörelsestörning på morgon rastningen...
Svar
3
· Visningar
1 001
Hästhantering Köpte en ny häst i veckan (unghäst). Den är inte jättehanterad men snäll. Kan lyfta hovarna utan problem osv. Den går på bete med mina...
2
Svar
23
· Visningar
4 139
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp