Sv: svettig mager häst
Om det väger ca 10kg UPPBLÖTT är en helt annan sak. Vatten väger mycket nämligen! Det kan vara hälften vatten...
Dock hoppas jag att hästen ändå inte får den mängden kraftfoder på EN GIVA?!?
Jag vet inte omd en kan bara ha kolik på natten, men något fel är det ju. Och det är inet så konstigt om man trycker i hästen sånna mängder kraftfoder på en o samma gång! Oavsett om det "bara" är 3-4kg eller 9-10kg.
Du har inte nämnt hur mkt hö hästen får? Förhoppningsvis obegränsat om den nu är mager?
morgaine skrev:Nej det är inget skämt. Och det är inte fuktigt i stallet, för ingen av de andra hästarna är svettiga. Hon ringde faktiskt vet och frågade vad han trodde och berättade vad hon åt, men vet sa att det var ingen fara. Nu vet jag inte exakta torrvikten på kraften, för det är lite uppblött också, men det blir en sådan där stor svart hink nästan full. (den stora svarta hinken, inte den lilla). Så det väger såpass mycket. Vaddå, kan hästen ha kolik på nätterna? och vara frisk på morgonen?
Om det väger ca 10kg UPPBLÖTT är en helt annan sak. Vatten väger mycket nämligen! Det kan vara hälften vatten...
Dock hoppas jag att hästen ändå inte får den mängden kraftfoder på EN GIVA?!?
Jag vet inte omd en kan bara ha kolik på natten, men något fel är det ju. Och det är inet så konstigt om man trycker i hästen sånna mängder kraftfoder på en o samma gång! Oavsett om det "bara" är 3-4kg eller 9-10kg.
Du har inte nämnt hur mkt hö hästen får? Förhoppningsvis obegränsat om den nu är mager?