H
hovis
Sv: Ont efter skoning
Hur skulle du göra om du bodde i en landsdel där tydligen både hovisarna samt Vet påstår att det är helt ok att det börjar blöda vid verkning samt att det dessutom är BRA och mindre skadligt än om det inte blöder.
Flytta till mer civilicerad landsdel vore väl det enklaste fast kanske är det inte så lätt för henne att göra så.
Jag blir helt matt, är det verkligen så här i vissa delar av Sverige 2006 eller har Djurskydds myndigheten helt tappat bort detta län.
Borkan skrev:Förlåt mig Sweep, men jag blir så upprörd när jag ser vad du skriver!!!
HUR kan du tycka att det är ok att strunta i att kontakta hovis bara för att "andra" kan tycka att du är dum eller konstig!!!???????
Det är DU som har ansvar för hästen och det är DITT förb...ade ansvar att hästen mår bra!
Vågar du inte ta tag i saker som påverkar din hästs välmående kanske du ska tänka över varför du har häst och om du verkligen ska ha häst.. Varför inte flytta till ett stall där folk tänker mer som du, det verkar ju inte vara första gången du har hamnat på kollisionskurs med stallgästerna?
En häst ska INTE blöda och INTE ha ont efter skoning!
Och så klagar folk på att vildhäst o strassermetoden är plågsam...
Du/ni som läser kanske tycker jag tar i nu men HALLÅ! det är DU och ingen annan som har ansvaret!
Jag brukar verkligen inte ta i så här men denna tråd gjorde mig både förskräckt, arg och ledsen!
Hur skulle du göra om du bodde i en landsdel där tydligen både hovisarna samt Vet påstår att det är helt ok att det börjar blöda vid verkning samt att det dessutom är BRA och mindre skadligt än om det inte blöder.
Flytta till mer civilicerad landsdel vore väl det enklaste fast kanske är det inte så lätt för henne att göra så.
Jag blir helt matt, är det verkligen så här i vissa delar av Sverige 2006 eller har Djurskydds myndigheten helt tappat bort detta län.