Det första du skall göra så måste du ringa upp din hovis som utförde detta och förklara hur hästen mår efter skoningen och ge honom en tjans att rätta till det(dom) problem som uppstått och det är hans förbannade skyldighet att OMGÅENDE återkomma (även om det är en helg) och utan ersättning rätta till det som blivit fel och sedan hoppas man ju bara att hästen iom denna åtgärd blir haltfri så han även slipper betala dina övriga kostnader avseende Vet,vård samt övriga stillestånds kostnader.
Vägrar han att komma eller anser sig inte ha gjort ngn fel så är det bara för dig att förklara att du då i stället kommer kalla ut Veterinär där ni tillsammans kommer att dokumentera hovstatusen och kan det påvisas att han/hon varit vållande till detta så kommer dokumentation att vidrarebefogas till SHF:s kansli(så vida han/hon nu är medlem) samt till komunens hälsa o miljö för anmälan och vidare befodran till Länsveterinären.
hovis skrev:
Det skulle jag ha vetat om
Mitt kalas gick på ett par tusen kr med distriktsveterinär på jourtid, Finadyne så hästen kunde stå upp + mycket lidande för hästen och oro för mig då stoet var dräktigt.