Skor? Inte skor? Vad för skor?

Sv: Skor? Inte skor? Vad för skor?

Hej!
Hovproblem kan oftast lösas med Natural Hoofcare - barfotsverkning enligt AANHCP-metoden:idea: . Jag har en haflinger som hadde SÅ dåliga hovar nöar hon kom til mig i oktober. Stålarna var nästan helt borta, svampiga och hon gick fel på frambenen. Nu efter 2 verkningar (6 veckor imellan) går hon mycket bättre och stålrötan börjar ta slut:banana: . Nu fattas bara att strålarna börjar växa rätt igen, det kommar att dröja till snön är borta...

Tills då anvender jag Easyboots. Superbra alternativ til vanlige skor, hoven kan röra på sig i boot'en som den gör vanligtvis när hästen går, dom går att brodda - härligt på vinteren - och dom är bra om man ska vänja sin lite ömfotade häst till at gå barfotat. :bow:
Dorthe

Liknande trådar

Hästvård Förstår att ingen kan svara mig på vad som är rätt eller fel, men söker lite stöd... Min häst är tre år. Jag köpte honom i slutet av...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 041
Senast: Nevermind
·
Hästvård *långa funderingar* Jag har hamnat i funderingar när det gäller skor och barfota. Jag är varken i ena eller andra läget, personligen...
Svar
17
· Visningar
2 948
Senast: muslidag
·
Hästvård Hej! Har lite frågor angående hovbölder och svullnad som någon kanske kan hjälpa mig besvara. Har ett hblsto född 97 som i våras...
Svar
5
· Visningar
1 331
Senast: Tennessee
·
Hästvård Varning för sjukt långt inlägg!! Håller på och ältar.. Har varit på återbesök hos vet idag och hästen är fortfarande halt. Jag...
Svar
19
· Visningar
5 207

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka