Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min häst ska ha stelkrampsvaccin i mars, men hästinfluensa och botulism först i september. Hur hade ni gjort? Ska jag bara...
Svar
11
· Visningar
1 261
Senast: Beeboppe
·
Foder & Strö Hej! Hittade en blogg på homeopathuset där det framgick att jäst är dåligt för hästar. De hade ingen forskning att luta sig mot men vore...
2
Svar
34
· Visningar
5 181
Senast: Soffan74
·
Hästvård När jag köpte min häst i höstas kunde veterinären inte hitta chipet. Jag har alla papper hemma och hon är chipmärkt, men det kan vara så...
Svar
6
· Visningar
1 524
Senast: Breen
·
Hästvård Hej! Jag har hittat ett halvblodssto som jag fastnat för. Hon passar mig som handen i handsken. Ska dit och provrida en gång till denna...
2
Svar
30
· Visningar
4 606
Hästvård Hej! Min häst har varit lite hostig under någon vecka och andats lite konstigt (tänk er att det låter som ett flygplan typ :p), men inte...
Svar
4
· Visningar
1 368
Senast: Beelly
·
Hästvård Jag måste pga tråkiga omständigheter leta ny häst och jag har då tittat lite på haflinger. Jag har ingen personlig erfarenhet av den...
2
Svar
33
· Visningar
3 550
Hästvård Hej! Detta riktar sig kanske främst till er i södra Sverige, da klimatet där är mest likt det här i Hamburg. Denna vintern är...
2
Svar
32
· Visningar
2 605
Senast: Myrten
·
Hästvård Hej! Min häst blev på nyår sömstucken av en oerhört dålig hovslagare, efter att jag tvingat honom dra ut sömmen så vilade hästen i 1...
Svar
7
· Visningar
1 351
Senast: Alva00
·
Hästvård Hejsan! Min häst har fått diagnosen inflammation i båda glidlederna bak, alltså inte spatt då inga förändringar syns på röntgen. Kan...
Svar
13
· Visningar
4 038
Senast: skuggi
·
Hästvård Min häst har gjort sig illa i hagen och dragit upp ett ordentligt sår på frambenet. Hon är sydd och ska stå i sjukhage + gå promenader i...
Svar
5
· Visningar
1 943
Senast: mackan
·
Hästvård hallå, har köpt ny häst och har nu haft honom i 1 1/2 månad. Har provat ut sadel och mest motionsridit för att öka kondis och styrka. Nu...
Svar
11
· Visningar
2 873
·
Hästvård Hejsan, jag har under längre tid funderat på allergi. Jag själv har en häst, mycket smutsig och långhårig. Och är en häst som man...
Svar
1
· Visningar
545
Senast: Korven
·
Foder & Strö Hej! Om det står: Smältbart råprotein 7,5 % Rå protein 11 % Hur räknar jag då ut hur många gram smältbart råprotein det är per kg foder?
Svar
6
· Visningar
2 070
Senast: SunnyQueen
·
Hästvård hej! Min häst har fått stor skav under sadeln på båda sidor, antar att det är sadeln som ligger fel och därför ska vi kolla upp det...
Svar
9
· Visningar
4 975
·
Hästvård Kan hästar ens ha det? Har en snart 6 val som vi ägt drygt ett år. I början av sommaren började besvären i form av att hästen börjar...
Svar
11
· Visningar
2 453
Senast: mollyphlox
·
Foder & Strö Behöver er hjälp nu! Mitt hösilage som har 65 i ts har Ca 2.9 och P 2.3 kg ts. Mina hästar äter ca 15 kg av detta. Förmodligen mer när...
Svar
5
· Visningar
1 054
Senast: Eloy81
·
Foder & Strö Vi har analys på grovfodret (torrt hösilage. TS 80)där provet är taget direkt på vallen. MJ är 7.2 kg/foder och smrp 63 g/kg. Kvoten är...
Svar
11
· Visningar
1 292
Senast: Corax
·
Hästvård Vi lät vär häst avlivas för två dagar sen och jag har helt enkelt behov av att tala om det som hände. Veterinären var på plats och gav...
2
Svar
32
· Visningar
4 182
Hästvård Hej! Jag ska köpa en häst som har haft en gaffelbandsskada för 4år sedan. Han hade gått på travet när han fick skadan och har nu inte...
2
Svar
22
· Visningar
4 076
Senast: France
·
Hästvård Flera hästar i min närhet dras med bäckenrotationer och det finns SÅ LITE att läsa om det, verkar det som? Vad kommer det sig av, vad...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 805
Senast: Narcissa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar