Tack snälla ❤Jättetråkigt att höra att det gick så illa! Lider med dig!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack snälla ❤Jättetråkigt att höra att det gick så illa! Lider med dig!
❤Tråkigt
Hej alla som svarade mig i denna tråden i höstas..
Jag tänkte att jag skulle uppdatera er lite hur allt har gått.
Hästen har tyvärr inte blivit bättre, hon har stått i sjukhage, fått lugnande dagligen för att hålla sig cool. Gått promenader i varierad längd eftersom vi först försökte sätta igång henne från marken från 15-30 min skritt, fick ett bakslag och ytterligare vila och därefter 15 min skritt från marken..
I torsdags förra veckan var jag inne på ÅB igen, och tyvärr visade besöket på ytterligare försämringar.
Hästen var nu halt rakt ut på löpargången utan att vara böjd vf (det skadade benet) mer halt på volten och efter böjprov. Men det som kom som en blixt från klar himmel var att hon nu även var 2 gradigt halt på VB.. kotleden som även vrickades är fortfarande väldigt tjock och svampig... luften gick fullständigt ur mig och jag försökte sortera i allt..
Iaf så tog vi om bilderna på det skadade frambenet, den visar en tydlig pålagringsprocess och bilderna har försämrats sen de senaste som togs i sept.
Börja utreda en bakbenshälta när frambenet är sämre? Vi pratade länge om allt fram och tillbaka, att det nu gått 6 månader och vi inte sett ett enda framsteg, bara bakslag.
Jag har behandlat med stötvågor, laserbehandlat, sjukbeslag, rehabtränat med kil/mattor och belastningsövningar, sjukbox/sjukhage, drogat henne för att hålla henne lugn i hage/promenad osv osv...
Veterinären tittade på mig och sa, Anette du har verkligen försökt allt, jag är ledsen men jag ser ingen framtid längre för din häst, hon mår bäst av att få somna...
Såhär tar denna helvetesresan slut, allt pga en busschaufför som vägrade stanna när min häst blev rädd för den.. En busschaufför som går fri trots anmälan från mig och jag står kvar i all skit och sorg
Tack snälla, imorgon är det dags och ja fy det är jobbigt.Oj, vad tråkigt, du kämpade verkligen. Ett mycket tråkigt slut men jag hade gjort samma avvägning när prognosen ser så dyster ut. Jag hoppas att du orkar lägga detta bakom dig och kan hitta glädjen i hästarna igen. Kram