Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hittade en knuta på halsen precis bakom ganaschen på min häst när jag hade tränat. Kändes inte som en svullnad utan mer som en knuta...
Svar
17
· Visningar
4 484
Senast: Pudlan
·
Foder & Strö Men häst har vart lös i magen i ca en månad och men jag har trott att det beror på flytten och det kommer gå över när han känner sig mer...
Svar
3
· Visningar
495
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Vad är det med min häst? Har ett sto på 15 år som plötsligt är annorlunda, och jag kan inte sätta fingret på vad det är för fel. Det...
2
Svar
31
· Visningar
1 839
Senast: Boj
·
Hästvård Jag hade behövt lite idéer så jag vet vad jag ska föreslå när jag åker på återbesök igen nästa vecka. Har en häst som voltade i hagen...
Svar
14
· Visningar
2 238
Senast: Centaur
·
Hästvård Hej! Har en 7-årig varmblodstravare med dåliga levervärden. Han kom från ett dåligt hem och jag håller nu på med rehab/inridning men han...
Svar
3
· Visningar
909
Foder & Strö Häromdagen snubblade jag över senaste numret av tidningen Hästen. I den fanns en artikel om att nya studier visade att vitlök var direkt...
7 8 9
Svar
173
· Visningar
29 048
Senast: mackan
·
Hästvård Hejsan allihopa, jag hoppas jag kan få lite tips och råd ang regnskållor. Min häst, Arab 23 år, svårt att hålla hullet och ganska...
Svar
1
· Visningar
1 130
Senast: Beeboppe
·
Hästvård Jag blir snurrig av det här med grundvaccin, Min häst fick första sprutan Proteq flute 19/12 sedan Equip FT vet 17/1 (detta ska vara...
Svar
2
· Visningar
875
Senast: MalanMjöl
·
Hästvård Har lånat ut min häst till min kusin, enbart för att hon ska ha en häst att komma igång med tävlingarna igen. När det var dags för...
Svar
3
· Visningar
1 018
Hästvård Hej! Jag är ny här på forumet, men har länge läst och hämtat råd och tips när hästen min inte mått bra eller fått något litet sår...
Svar
4
· Visningar
2 880
Hästvård Hej! Någon som vet eller har erfarenhet om mycket fluor i dricksvattnet är skadligt för hästar? Nyligen har rekommendationerna från SLV...
Svar
0
· Visningar
604
Senast: Scs
·
Foder & Strö Min gamle skrutt (halvblod på 24 år) testades för cushings och låg precis på gränsvärdet. Jag blev rekommenderad att tänka på...
2
Svar
21
· Visningar
5 425
Senast: Pudlan
·
Foder & Strö Är det skadligt med mycket järn i vattnet ? Tog vattenprov och fick tjänligt med anmärkning av järnhalt. 1,7 mg/l. Räknas det järnet in...
Svar
1
· Visningar
676
Senast: bettysmatte
·
Hästvård Min ponny som vanligtvis är väldigt glad i maten har nu börjat lämna hö. Det är inte mycket men det är inte likt honom då han brukar...
Svar
8
· Visningar
635
Senast: bettysmatte
·
Hästvård En av stallets hästar mår inte bra och kördes av ägare till veterinär idag. Den fick dropp och fick komma hem, har någon form av...
Svar
3
· Visningar
1 252
Foder & Strö Ska räkna ut foderstat men det står helt still i huvudet Om ts är 49 och tex kalcium 4,2 räknat i ts hur omvandlar jag det till kilo...
Svar
3
· Visningar
656
Hästvård Det var många år sedan jag köpte hö, men höpriset verkar ha stått still? Eller kanske bara i mina trakter. Så vad betalar ni/tar ni för...
2
Svar
27
· Visningar
12 277
Senast: sthu
·
Foder & Strö Hej. Vi ska prova begränsad (genom hängande småmaskiga hönät) fri tillgång i hagen. Jag är lite skeptisk till att det kommer att funka...
Svar
17
· Visningar
2 166
Senast: lil-sis
·
Hästvård Min häst har gjort konstiga ljud med munnen, låter som ett gurglande missljud främst när han äter men ibland också när han bara står på...
Svar
10
· Visningar
1 820
Senast: Boj
·
Hästvård Hej på er! Något jag funderat på, då en häst i stallet för ett tag sedan hade ett sår på benet, är detta med sårskorpor. Ska man pilla...
Svar
11
· Visningar
5 720
Senast: Beeboppe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama