Häst som äter men inte går upp i vikt

Mer grovfoder först och främst! Sen är det alltid bra att räkna foderstat själv, jag har fått mycket bättre resultat när jag räknat själv än när jag lämnat över det till någon annan som sen meddelat vad jag "bör" ge.

Min häst är ett halvblod på 168 och när han stod på stall (mellan 15 och 20 års ålder) fick han mellan 14 och 16 kg hösilage var dag. De senaste fem åren (20-25 år) har han gått på lösdrift med fri tillgång och i dagsläget får han endast lite mash när vi ridit samt mineraler var dag.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 848
Senast: Roheryn
·
Anläggning Hur stort klarar sig era 700kgs hästar på? Jag vet att det är en omöjlig fråga men någon har väl erfarenhet. Min vuxna ardenner/pre kan...
Svar
4
· Visningar
825
Senast: Luff
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en...
2
Svar
32
· Visningar
3 665
Senast: SiZo
·
Hästvård Jag har en liten islandshäst som verkar omöjlig att få upp i vikt just nu. Enligt analys borde hon behöva 7kg hö och lite extra protein...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
5 827
Senast: Kalkon87
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp