Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

• Låst
Hästvård Min ena häst har bandmask. Vi har inga möjligheter att byta hage förrens till våren nästa år. Hur gör vi med avmaskning? Räcker det att...
Svar
15
· Visningar
1 761
Senast: Boj
·
Hästvård Min häst fick diagnosen inflammation mellan fyra halskotor efter att vi åkt fram och tillbaka till veterinären i 5 månader. Det yttrade...
Svar
7
· Visningar
1 096
Senast: sannapanna
·
Hästvård Hm.. Nu kanske detta är ett så uttjatat ämne att ingen orkar bry sig Men jag och en vän satt och pratade häromdagen om dom nya regler...
2
Svar
20
· Visningar
2 954
Senast: skuggi
·
Foder & Strö Nu står jag inför problemet att hästen jag har fått hålla igen på varje grässtrå i vanliga fall går ner i vikt av sig själv. Han är...
Svar
16
· Visningar
2 114
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö Står med analysen från Eurofins i näven... Men från vilken kolumn ska jag använda värdena för att kunna räkna ut kvoten? Resultatet är i...
Svar
8
· Visningar
668
Senast: Elo
·
Hästvård Jag har en Welsh cob - Dponny som jag haft i ca 1år. När jag köpte henne så var hon inte i det bästa skicket muskelfattig & svankig -...
Svar
5
· Visningar
1 098
Senast: Smulan75
·
Hästvård Går rakt på sak! Hästen skoddes idag och Hovslagaren reagerade på att han var väldigt röd i sulorna fram. Lika mycket på båda hovarna...
Svar
6
· Visningar
2 803
Senast: spaderÄss
·
Hästvård Undrar om någon här har hört talas om någon slags propeller som man fäster i botten på vattenhinken som då roterar och även har...
Svar
1
· Visningar
692
Senast: skogaliten
·
Hästvård En vän anlitar en diplomerad fysioterapeut som går igenom hennes häst. Hästen är stor och ung, lite stel här o där men inga större...
Svar
7
· Visningar
1 031
Senast: Centaur
·
Hästvård Hej! Jag och en kompis tänkte köpa potatisprotein istället för att mata på med massa kraft. Vi båda ger i dagsläget både lusern 2kg...
2 3
Svar
44
· Visningar
9 789
Foder & Strö Om man blötlägger vitaminer och mineraler (pelleterade), minskar då effekten av dessa?
Svar
3
· Visningar
847
Senast: zala
·
Hästvård Idag hittade jag en mask i rumpan på min sköna dam. Jag tittade där när jag fodrade lunch eftersom det kliat hysteriskt på henne ett par...
Svar
1
· Visningar
798
Senast: Madick
·
Foder & Strö Hej Funderar över bästa lösningen i sommar för mina lättfödda polare, en ponny och en häst. Jag skulle vilja släppa dem tidigt i halva...
Svar
18
· Visningar
2 413
Senast: Fibusen
·
Hästvård Jag och min kompis började i somras rida en spänd och okunnig travare som hade en opassande sadel. Hästen hade därför sjukt i ryggen och...
Svar
15
· Visningar
1 271
Senast: Sirap
·
Foder & Strö Hej alla analyskunniga! Har fått en hollänsk analys på ett hö, men har lite svårt att utläsa vad som är vad eftersom det är skrivet i %...
Svar
9
· Visningar
993
Senast: Lindsen
·
Hästvård Är rådvill över min ena häst som förra veckan över en natt blev fruktansvärt öm och kokhet på fram- och insidan av ena hasen. Ingen...
Svar
19
· Visningar
1 527
Senast: skuggi
·
Hästvård Behöver lite tips! Hästen min har precis blivit tvungen att bli ensam i hagen pga hagkompisen och hon rök ihop vid fodringarna. Nu har...
2
Svar
32
· Visningar
2 425
Senast: höstmåne
·
Foder & Strö Höet har ett högt värde på mangan (på 12 kg/dag blir det 1212 mg...) järnet är såklart också högt: 870 mg/dag. Zink 336 och koppar 44...
Svar
1
· Visningar
847
Senast: Leeelot
·
Hästvård Sitter hemma och oroar mig över en av mina hästar som blev sjuk igår kväll. På förmiddagen och fram till kl 14 var han som vanligt och...
Svar
14
· Visningar
1 295
Senast: Jate Volim
·
Hästvård Vi har några hästar i en sto- och en valackflock i vårt stall. Idag har vi alla hästarna ute på dagen och inne på box på natten. Av...
Svar
11
· Visningar
1 300
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ratsit
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur