Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Behöver lite hjälp med tankar! Bakgrund : Hästen är super fin, välmusklad och i god kondition. Tisdag, tappat en sko vänster fram...
2
Svar
31
· Visningar
3 120
Senast: Ace
·
Hästvård Jag råkade hamna i en tråd där det nämndes att fång kan utlösas av kyla. Och när jag läste på länken så ramlade alla pusselbitarna på...
Svar
15
· Visningar
4 093
Senast: Korven
·
Hästvård Hej,vill höra lite kloka råd ifrån er på buke,som har mer vana med hingstar! Har för en månad sedan "räddat" en hingst ifrån slakt...
2
Svar
21
· Visningar
3 678
Senast: Mia_R
·
Foder & Strö Hej, Har funderingar hit och dit. Har två hästar på lösdrift, tillfälligt, den ena har stått där snart ett år och den andra hästen är...
Svar
9
· Visningar
1 600
Senast: sorbifolia
·
Foder & Strö Fått analysen på höt nu :) Lite osäker på hur jag ska tänka kring kraftfoders vara eller icke vara! Tidigare har hästen varit väldigt...
Svar
13
· Visningar
1 788
Senast: Monkie
·
Hästvård Min pålle har fått mugg på vänster fram... Hon är halt på grund av det, men bara i ett varv. Jag har googlat en del och även stämt av...
2
Svar
25
· Visningar
3 674
Senast: Rumbla
·
Hästvård Tänkte höra om någon haft en häst med inflammation i båda bakknäna? Har ingen direkt orsak till vad som orsakat detta då hästen ej är...
Svar
6
· Visningar
2 535
Senast: mackan
·
Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv...
2
Svar
24
· Visningar
7 361
·
Hästvård Någon som har tips på vad man kan göra emot hingstigt beteende (stor sexualdrift, aggressiv mot vissa hästar, rider även på valacker)...
Svar
12
· Visningar
2 133
Senast: Lingon
·
Hästvård Hej Vad ger ni Era russ/ponnys för vitaminer/mineraler?
Svar
10
· Visningar
618
Hästvård Uppgiven matte här, galen häst i stallet! Jag vet inte längre vad jag ska göra.. Vi är inne på v.8 i konvalescensen efter en skada på...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 006
Senast: Milene
·
Hästvård Finns det något som ger stöd åt gaffelbandet vid ridning? Typ linda eller något skydd?
Svar
0
· Visningar
456
Senast: Apollo
·
Hästvård Hej! Vecka 12 -slutet på mars får vi hem vår foderponny! Vi behöver ett täcke som han kan ha både ute och inne (på natten) så att de som...
2
Svar
21
· Visningar
1 761
·
Foder & Strö Vår nyinköpta och omusklade ponny ska få magnesium för att hjälpa musklerna när vi nu har börjat träna henne. Hon är dessutom modell...
Svar
4
· Visningar
1 473
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Hej! På det stallet där jag rider så hjälper jag ägaren och ta hand om hästarna då hen inte har riktigt tiden som behövs. Men för runt...
Svar
2
· Visningar
772
Senast: Bison
·
Hästvård Jag har en häst som har misstänkt senskada. Har kliniktid nu på fredag. Skadan har uppkommit nu i måndags. Min fråga är egentligen...
Svar
7
· Visningar
1 477
Senast: Elisha
·
Hästvård Nu är det så här att hästen visade dig ha en cysta i bakknä, hon är 9 år och den ska ha funnits där sen hon var 2 år. Jag har valt att...
Svar
13
· Visningar
5 134
Senast: alltidhvit
·
Foder & Strö Hade en intressant diskussion med veterinären när han var ute och kollade tänderna på hästarna. Han menade på att fallen med foderfickor...
Svar
17
· Visningar
2 962
Senast: hoppeloppe
·
Hästvård Är det någon som har erfarenheter av problem med SI-leden? Min häst har tidigare blivit behandlad för en låsning men de kommer hela...
2
Svar
25
· Visningar
12 023
Senast: zoomzom
·
Hästvård Jag vet inte om det här är rätt ställe eftersom det inte riktigt handlar om sjukdomen i sig, men jag chansar och hoppas att nån...
Svar
2
· Visningar
742
Senast: BiMi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama