Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård När jag är iväg med min unghäst på träning svettas han extremt i transporten fram och tillbaka samt har vattniga diareer hela dagen (som...
Svar
12
· Visningar
2 144
Hästvård Hej! Här kommer jag och lägger ut en till tråd. Som de två förra trådarna lyder så letar 13åriga dottern sin första D-Ponny. En tjej med...
Svar
2
· Visningar
656
Senast: Sockerbit
·
Hästvård Hej! Som jag lade ut i förra tråden letar min trettonåriga dotter efter sin första ponny. Jag själv har bra med erfarenhet och ridit...
Svar
5
· Visningar
3 416
Hästvård Hej! Vi köpte för några veckor sedan en ny häst, han är född 2011, 170cm i mkh ungefär och super trevlig och lugn! Vårat problem är att...
2
Svar
20
· Visningar
7 566
Hästvård Verkar som mitt sto sliter hovarna i hagen? Hon är 4år, går på lösdrift. Hagen har varit väldigt lerig (nått som det ska bli ändring...
Svar
10
· Visningar
1 238
Senast: Nepenthe
·
Hästvård Hej! Ponnyn jag nyss börjat rida en gång i veckan har betet sig konstigt då hon rids, och idag berättade veterinären att hon har för...
Svar
1
· Visningar
624
Senast: skuggi
·
Hästvård Hejsan! Vår häst står med en lindrig gaffelbandsskada med god prognos, dock kom han in i går med svullen sena, från sjukhagen... Har...
Svar
6
· Visningar
1 833
Senast: Sirap
·
Hästvård Har hittat löss på min häst och blev rekommenderad att använda ultrasheild då det går att få tag på på egen hand. Men jag undrar vad ni...
Svar
6
· Visningar
4 172
Senast: Ajda
·
Hästvård Jag har ju själv en avblekbar skimmel nu som jag köpte som tvååring. Då tänkte jag inte så mycket på det här med skimmelknölar eftersom...
Svar
17
· Visningar
2 927
Senast: Habina
·
Hästvård Vi har en islandshäst som i perioder varit lite halt. Hon blev jagad mycket i början av flocken...men har nu kommit in bra. När hon nu...
Svar
18
· Visningar
2 455
Senast: Görel
·
Hästvård Min häst har blivit förkyld. ( gult snor och 39.6 grader feber) Tänkte avvakta lite och se om det blir bättre innan vi tillkallar...
Svar
4
· Visningar
1 067
Senast: Zevzan
·
Hästvård Jag har en shetlandsponny sedan 12 år tillbaka, han är 16. Han har alltid druckit dåligt i perioder och ätit dåligt på saltstenen. Har...
Svar
4
· Visningar
805
Senast: Efwa
·
Hästvård Hej! Min ena häst har så fruktansvärt mycket päls och jag skulle verkligen behöva klippa henne. Hon har börjat fälla en hel del men...
2
Svar
23
· Visningar
3 717
Senast: fjordis
·
Hästvård Ny på forumet men hängt med och läst ett tag utan medlemskap. Behöver hjälp och råd då min häst går inte upp till målvikten trots att...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 100
Senast: skiesabove
·
Foder & Strö Ni som ger potatisprotein, hur mycket ger ni? Jag fattar att det beror på vad som behövs, men jag vill ändå veta....
2 3
Svar
53
· Visningar
12 092
Senast: skuggi
·
Foder & Strö Jag har en 17årig valack jag nu bestämt mig för att byta foder på då han inte lägger på sig som jag vill, han är svårfödd. I dagsläget...
Svar
14
· Visningar
744
Senast: kakan89
·
Foder & Strö min häst har svårt att hålla hull, haft honom i ca 3 månader och tidigare ägare har fodrat med lusernhack, det gör även jag men hur...
Svar
10
· Visningar
797
Senast: mackan
·
Hästvård Min 6-åring ska skos för första gången, men jag funderar på hur. Han är kort i ryggen, har fina väl underskatta bakben och ganska stor...
Svar
9
· Visningar
1 987
Senast: supersonic
·
Hästvård Hej! För att förebygga svullna natt- ben vad föredrar ni : Linda själva och med vad ? Med paddar / utan / hurudan linda ?Eller Back o...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 934
Foder & Strö Hej! Vårat hö täcker hästarnas behov förutom selen och vitaminer. Tidigare har jag kunnat lägga till Granngårdens mineraler avel...
Svar
0
· Visningar
650
Senast: MoonFriend
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Ta bort tandsten med ultraljud
  • Kattbilder #10