Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Hej, är det någon som ger sina hästar EM-vital eller probihorse? Vad har era hästar haft för problem och hur har det hjälpt? Berätta...
Svar
2
· Visningar
2 370
Senast: Leeelot
·
Hästvård Jag har en valack som blir 6 i år som har ett ganska konstigt beteende. Det började i somras då han skakade mycket på huvudet och kliade...
Svar
18
· Visningar
3 574
Senast: Efwa
·
Hästvård Vill bara börja med att berätta att det här inte är nån "min häst har svullna ben, vad är det för fel"-tråd. Men blev lite nyfiken på...
Svar
13
· Visningar
12 793
Senast: supersonic
·
Hästvård Snälla, kan någon som har erfarenhet av att sätta igång hästar hjälpa mig. Min 7åriga ponny har haft lång vila, från början av december...
2
Svar
22
· Visningar
2 382
Senast: Mabuse
·
Hästvård Jag och hästen ska om drygt en månad flytta upp till Norrland från Skåne. Hästen ifråga är en Islandshäst som är uppfödd på lösdrift...
Svar
7
· Visningar
1 291
Senast: ufot
·
Hästvård Hej. Jag tänkte höra lite om hur ni tänker kring igångsättning av en häst som nu står på boxvila. Innan har hon stått på Ultuna i 1...
Svar
2
· Visningar
1 196
Senast: sorbifolia
·
Hästvård Hej! Jag har en ganska omusklad 15 år gammal D ponny. Han är en överdrivet pigg herre som behöver någon form av energi fritt kraftfoder...
Svar
8
· Visningar
832
Foder & Strö Försvinner näringsvärde under vintern i hö? Jag har lärt mig att det inte gör det (hence myten om att ge fånghästar fjolårshö). Men här...
Svar
4
· Visningar
1 027
Foder & Strö Hej! Vad tycker ni om detta hö? Ser att det är dåligt med protein, går det att komplettera med lusern & potatis protein?
Svar
4
· Visningar
1 013
Senast: MonteRose
·
Hästvård Vad har ni för erfarenheter av blödande hovsprickor? Orsaker och prognos? Har inte tidigare stött på att en hovspricka börjat blöda...
Svar
11
· Visningar
1 871
Senast: mollyphlox
·
Hästvård Hur vanligt är det med överkänslighet mot kortison? Unghingsten står med trauma och misstänkt kotpelare. Veterinär ställer på kortison...
Svar
13
· Visningar
3 389
Senast: Lindsen
·
Hästvård En av våra hästar har återkommande problem med ena bak och har haft detta 1,5 år. Veterinär är självklart inkopplad och hästen behandlas...
Svar
6
· Visningar
2 737
Senast: Corax
·
Foder & Strö Hej jag undrar vad ni alla tycker om müsli? Om det är bra eller dåligt enligt er? Har/ ger ni era hästar det och vad tycker/tyckte ni om...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
5 315
Senast: MonteRose
·
Foder & Strö Hej Jag ger mina hästar biopromin och kalk enligt foderstaten dom har uträknade. Det jag funderar på är om det finns något likvärdigt...
Svar
5
· Visningar
859
Senast: Nalasmatte
·
Hästvård På kolla masken kan man bocka i extra koll av bandmask mm Behöver man göra detta? Eller räcker standard provet? Hästen är frisk med...
Svar
7
· Visningar
923
Senast: Elo
·
Hästvård Jag tycker isisarna är så otroligt mysiga.MEN man hör ju så mkt om att det är så jobbigt på sommaren för dom.Fång på betet , klarar inte...
2
Svar
25
· Visningar
2 417
Senast: kakan89
·
Hästvård Hej! Har fått hem ett sto på 18 år som gått med föl och inte blivit riden så mycket dom senaste 2 åren. Hon har varit igång sen i...
Svar
4
· Visningar
703
Senast: TinyWiny
·
  • Omröstning Omröstning
Foder & Strö Fördelar? Nackdelar? Tänk bort vattenvolymen, vattnet byts och baljan/karet skuras såklart varje dag oavsett.
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 043
Hästvård Hej detta med klippt häst är något jag inte har haft med att göra innan, jag har enbart haft ulliga små håriga ponnysar som har fått...
Svar
16
· Visningar
1 115
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Vad är era erfarenheter av barfota hästar? Samt joggingskor/boots? Funkar det bra? smidigt att ta på? Hur länge håller skorna? Jag...
2
Svar
32
· Visningar
5 414
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar