Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Jag har två Shetlandsponnys som inte har några problem när det gäller olika foderrelaterade sjukdomar som EMS och Fång mm. Det betyder...
Svar
1
· Visningar
898
Senast: kol
·
Hästvård Hej, Skulle behöva hjälp med att räkna på den här analysen jag fått på mitt hö och vad jag bör komplettera med. Hästen i fråga väger ca...
Svar
6
· Visningar
505
Hästvård Skulle vilja höra era erfarenheter om röntgenförändringar på halskotpelaren. Finns det några det gått bra för alls? Som iaf fått sina...
Svar
8
· Visningar
6 955
Senast: asjoh108
·
Foder & Strö Någon här som fodrat med helsädes balar till sina hästar och framförallt shettisar? Jag provade att ge en bal förra vintern och...
Svar
13
· Visningar
2 914
Senast: skogaliten
·
Hästvård Hej! Jag har en valack som jag ägt i 1,5 år, när jag köpte han var han väldigt tunn och hade sår på bakknäna. Veterinären hade varit ut...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 143
Senast: Silkisif
·
Foder & Strö Någon som vet vilken sorts halm dessa två är? LÄNKTEXT Klicka på LÄNKTEXT för att se andra bilden på en annan halm, undrar över båda...
Svar
4
· Visningar
1 515
Senast: Anders
·
Hästvård Hur länge kan hästar ha maskar i bajset efter avmaskning`? Om hästen avmaskades för 6 dagar och man hittat små röda larver i bajset. är...
Svar
3
· Visningar
1 484
Senast: Madick
·
Hästvård Ska med min gamle trotjänare till veterinären för hältutredning till veckan och jag sitter och försöker förbereda mig. Halvblod, 20...
Svar
13
· Visningar
1 474
Senast: Speedway
·
Hästvård Kära Buke, Jag vänder mig till alla erfarna människor här för att få era bästa råd om hur tusan man behåller bakdojorna på en häst som...
Svar
14
· Visningar
1 699
Senast: pews1972
·
Hästvård Hej Min häst har hostat till och från de två senaste vintrarna. Det är ingenting upprörande, en hosting vid första traven vid ridning...
Svar
15
· Visningar
2 248
Senast: Glimris
·
Foder & Strö Jag har använt mineraler från Polen i 6-7 år och alltid nyst/hostat vid blandning (jag blandar för en månad i taget). Jag började...
2
Svar
27
· Visningar
2 684
Hästvård Vilka flugmedel rekommenderar ni ?
Svar
4
· Visningar
913
Senast: Sockerbit
·
Hästvård Jag behöver lite tips på foder till en häst som blivit ganska så mager under en period sen pällsfällningen började. Han har hållt fint...
Svar
11
· Visningar
1 014
Senast: Nevermind
·
Hästvård Hej! är de någon som har erfarenhet av spatt? Min 6 åriga tävlingshäst fick diagnosen påbörjad spatt i häger has. Han blev bättre efter...
Svar
16
· Visningar
1 298
Senast: Lavinia
·
Hästvård Behöver hästarna gå på grushage 1v efter avmaskning? Förstör det vinterhagen som de gått och bajsat i hela vintern om man släpper ut dem...
Svar
10
· Visningar
1 272
Senast: Madick
·
Hästvård Hejsan! Någon som vet hur många dl potatis protein det behövs på ett ungefär för att komma upp i normal protein nivå för en häst som...
Svar
11
· Visningar
1 232
Senast: oliviajeb
·
Hästvård Häst som inte äter eller dricker nämnvärt men verkar försöka men kan/vill inte. Försöker gnägga men låter väldigt hes/som att man är...
2
Svar
27
· Visningar
3 001
Senast: fejko
·
Hästvård Hej! Min häst har tyvärr varit halt, men går i sin vanliga hage då jag tyckte att det skulle vara bäst för honom. Men problemet är att...
2
Svar
22
· Visningar
2 239
Senast: nullo-modo
·
Hästvård Min 19 åriga varmblod har blivit halt på frambenen men är väldigt osäker på vilken. När jag väl skrittar så tar han ner huvudet mer när...
Svar
9
· Visningar
1 103
Senast: Efwa
·
Hästvård Jag har igen igen försökt att lägga en förnuftig foderplan till min häst... Blir tokig!!! Han behöver extra protein men inte energi. Men...
2
Svar
20
· Visningar
3 008
Senast: MalanMjöl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar