Kortison vid ryggproblem ?

Det syntes inget på facettlederna? Ingen förstorning om än måttlig?

Att en kiro inte fått resultat betyder dock inte att alla kiro inte får resultat.

Varför sprutar man den inte i ryggen ist för att ge den oral kur?

Hur har hästen ridits?
Nej inte vad vi har sett.

Nej absolut inte, dock så tror jag att killen som har behandlat är väldigt duktig.

Ingen aning om varför dom väljer att testa oralt först men misstänker att dom inte tror så mycket på det här själva.

Hon är inte inriden, så vi har suttit på henne 4-5 gånger i skritt rakt fram i skogen ungefär 10-20 minuter per gång, utan sadel men med en tjock pad .

Har varit med (är med) om något liknande.
Köpte unghäst som inte "tål" att ridas på, blir väldigt svag i bak, han är inte testad men skulle gissa att han antagligen skulle ha sega reaktioner på nerverna.
Han har ett ärr på ryggen som är gammalt, finns inga permanenta skador där men han satt fast där rejält, kiro fixade så att det blev mkt bättre. Sen har muskelavslappnande injektioner i "filén" givit bra resultat. Fler kirobehandlingar där han suttit "fast" i stora delar av bakkärran.
Visade sig också att han hade (har nog haft ett par år) dubbelsidig infl i bogarna. Efter behandlingar så är han nu otroligt mycket finare och känns starkare än någonsin.
Tränar honom nu från marken och bygger upp styrka och koordination, sedan har vi goda förhoppningar om att han ska funka som ridhäst, även om han kanske inte kommer kunna prestera på högre nivå på tävling tex.
Så, om jag var du skulle jag nog velat ha hästen kollad av duktig kiro först, innan man börjar slabba med kortison...
Hon är kollad av en duktig kiro men eftersom det inte hjälpte nämnvärt så vart det vet .
Det låter ju hoppfullt med din häst, håller tummarna att det blir bra för er, och oss ✊

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 776
Senast: Jamtland
·
Hästvård Hej! Jag har en 13 årig SWB valack som jag köpte för snart 2 år sedan som min satsning mot medelsvår dressyr. Direkt ifrån början när...
2
Svar
37
· Visningar
9 498
Senast: Bregen
·
Hästvård Nu måste jag dryfta lite med någon annan. Blir liksom inte riktigt klok på vad som är fel på vår ponny. För något är det, det känner jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 676
Senast: prallan
·
Hästvård Någon med samma/liknande erfarenhet? Kvalificerade gissningar mottages... Igår fick min häst vad jag uppfattade som en kraftig...
Svar
17
· Visningar
1 716
Senast: Snubbelfot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama