Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min häst har tandsjukdomen eotrh. Vad har ni för erfarenheter? Hur har hästen klarat sig utan framtänderna? Det är ju en relativt...
Svar
8
· Visningar
3 983
Senast: kristalia
·
Hästvård Hur gör ni när gräset börjar växa? Ni som har vinter hagar och släpper i sommarhagar. Hur betar ni in era hästar? 5 10 15 min osv...
Svar
6
· Visningar
692
Senast: mackan
·
Hästvård Det är så att jag är på gång att köpa en häst (SWB) och den ska besiktigas imorgon, men bara såhär timmar innan har jag fått veta att...
Svar
15
· Visningar
1 637
Senast: athena
·
Hästvård Hej! Känns som jag frågat typ alla jag känner för att bara höra hur de tänker om detta, men hör ändå gärna lite mer input/tankar...
Svar
11
· Visningar
1 341
Senast: fridaxi
·
Hästvård Finns det någon hovslagare eller allmänt kunnig som kan svara på detta? Mina hästar blir alltid ömma efter skoning verkning. Allt ser...
2
Svar
25
· Visningar
10 627
Hästvård För att göra en lång historia kort så har min häst misstanke om ligamentskada i höjd med hovled vänster fram. Han har behandlats för...
Svar
9
· Visningar
4 886
Hästvård Min häst fick sparkskador på bägge bakknäna för 3 år sen, efter det fick han vandrande hälta, som visade sig bero på inflammation i...
Svar
16
· Visningar
1 918
Senast: Dopy
·
Foder & Strö Hej, Intresserad av att få tips angående foder till en varmblodsvalack på 7 år. Han har enormt med energi?! Rids ca 6 dagar/vecka...
Svar
5
· Visningar
1 642
Hästvård Jag har nyligen fått (efter flera års funderande på vad skakningar beror på) fått diagnos HSS. Tävlar högre klasser i dressyr och...
Svar
0
· Visningar
708
Hästvård Min 19 åriga ponny valack skimmel har haft en knöl på halsen precis bredvid ganashen på ena sidan. Har pratat med vet om detta och det...
Svar
0
· Visningar
585
Hästvård Hej! Jag kommer släppa min lättfödda häst på ett relativt kraftigt bete i två veckor i sommar. Det är inte möjligt att ha henne i en...
2
Svar
39
· Visningar
8 250
Senast: Rifer
·
Hästvård Kan börja med att säga att jag inte vill outa mig alltför mkt, den som vet vem jag är vänligen håll det för dig själv. Nyligen hyrde...
2
Svar
38
· Visningar
10 350
Senast: Lavinia
·
Hästvård I början av året så fick vi ringorm i stallet. Min shettis gick med den hästen och vi valde på veterinärs inrådan att behandla i...
Svar
4
· Visningar
1 042
Senast: kakan89
·
Hästvård Jag flyttade för ca 3 veckor sedan till nytt stall. Dagen efter inflytt möter jag stallägaren i sadelkammaren och hon börja prata om att...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 510
Senast: hoppeloppe
·
Hästvård Fick idag möjlighet att ta en skarp och tydlig bild av det som senaste åren diskuterats ganska mycket - emaljskador och förslitning på...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
8 937
Senast: pews1972
·
Hästvård Min ena ponny skadade ögat för ett tag sedan. Veterinär har varit ute och tittat. Hon fick då ögondroppar, ögonsalva och metacam. Nu...
Svar
4
· Visningar
1 808
Senast: Forest
·
Hästvård Hej! Jag tänkte höra om det är någon som kan ha en aning om vad min häst har för bula/utbuktnad i kronranden. Han har pålagringar i...
Svar
9
· Visningar
1 946
Senast: Twinkle
·
Foder & Strö Hej ! Hur är det nu igen med kort vs långt gräs ? Om man vill vara försiktig med lättfödda hästar och förebygga fång.Tycker mig ibland...
Svar
5
· Visningar
1 706
Senast: Korven
·
Hästvård Funderade ett tag på om denna tråd skulle ligga här eller någon annanstans men men. Jag tycker jag läser varje vecka om nya stall som...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 585
Senast: Pudlan
·
Foder & Strö Hej! Min häst har synliga revben då och då.. ibland när han travar har han inte synliga revben och ibland har han det, han har inte...
Svar
19
· Visningar
3 813
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama