Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Har en häst som haft en ligamentsskada vid inre hovled. Efter 10 veckors skritt var vi på återbesök hos veterinären. Hon hade då blivit...
Svar
6
· Visningar
590
Senast: sigge07
·
Hästvård Har ett sto som får hovledsinflammation såhär på våren när det är snustorrt i marken och därmed hårt, stumt. Som tur är upptäckte vi det...
Svar
8
· Visningar
3 586
Senast: skiesabove
·
Foder & Strö Hej! Jag har en liten ponny på under 1 meter, en smäcker modell. Har henne nu i en hage tillsammans med en annan liten ponny men ägaren...
Svar
11
· Visningar
2 883
Senast: Egonson_
·
Hästvård Jag har den senaste veckan haft hand om min kompis halvblodssto då hon är på semester. I detta har det ingått att jag har kört henne...
Svar
9
· Visningar
1 564
Senast: France
·
Foder & Strö Jag vet inte hur jag ska göra med min gamling, han är 25 år och vi har honom som sällskapshäst och nån tur i skogen då o då. Han...
2
Svar
33
· Visningar
3 170
Senast: Glimris
·
Foder & Strö Köpte en ny omgång med tillskott häromdagen. Som jag glömde i bilen över natten/dagen (skulle ta med till stallet dagen efter men glömde...
Svar
3
· Visningar
766
Hästvård För någon månad sedan var jag till klinik och endoskoperade djuret då hon fått lite djupare hosta (två ggr vid igångsättning till...
Svar
2
· Visningar
821
Senast: Corax
·
Hästvård Jag kan ju inte vara den enda med en häst som kliar sig i svansen så här års. Vad har ni för tips för att lugna klådan? Något bra medel...
Svar
12
· Visningar
1 333
Senast: lulski
·
Hästvård Hej Min häst har fått en spark på frambenet precis under knäet på yttersida.. vet var ute och la bandage och konstaterade att det...
2
Svar
24
· Visningar
2 525
Senast: Malska82
·
Foder & Strö Min häst ska börja gå ute på nätterna till helgen. Han får lucern, betfor och havre morgon och kväll nu. Kommer jag kunna ge morgongivan...
Svar
6
· Visningar
997
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Jag skulle vilja läsa om era upplevelser. Jag tycker det har varit svårt att sätta fingret på vad som inte stämt och jag har haft lätt...
2
Svar
21
· Visningar
2 721
Senast: skuggi
·
Hästvård Idag när jag kom ut i hagen såg jag att vårat gamla sto på 23 år haltade rätt så rejält på vänster fram, vid undersökning upptäckte jag...
Svar
3
· Visningar
1 303
Senast: Efwa
·
Hästvård Har just spenderat halva dagen med att köra skit.. :mad: På grund av stormen som fällde halva skogen går min i en liten hage nu (typ...
2 3
Svar
55
· Visningar
10 977
Foder & Strö Jag behöver få i mitt sto både munkpeppar och djävulsklo, men hon vägrar att äta det :meh: Har provat att blöta upp alltsammans med...
Svar
15
· Visningar
2 655
Senast: Leeelot
·
Hästvård Hej, min häst har i princip vilat sedan september förra året då han först fick en stor blödning i gaffelbandet som tagit lång tid att...
Svar
7
· Visningar
1 496
Hästvård Min fina ponny ansågs tyvärr halt av veterinär, något som jag inte märkt. Hälta som syns svagt vid longering, inte alltid. Visade...
Svar
14
· Visningar
1 728
Senast: jemeni
·
Foder & Strö Jag undrar hur ni gör som har lättfödda och svårfödda hästar tillsammans. :) Tänker då på fodringar och betestillgång osv? Fyller ni ut...
Svar
7
· Visningar
1 027
Senast: Smulan75
·
Hästvård Min häst trampar sig med framhovarna, när han tex ska vända, flytta åt sidan m.m så trampar han sig med den ena hoven på den andra...
Svar
0
· Visningar
511
Senast: silverblom
·
Foder & Strö Hej! Ny tråd gällande foder för HSS! Jag undviker följande: Soja Stärkelse Socker Grunden i Krafftfodret är: St hippolyt performance...
Svar
12
· Visningar
1 338
Senast: mackan
·
Hästvård Ett av mina ridston har från "ingenstans" fått jobbig brunst. Hon är inte det minsta arg eller sur. Sparkar inte men är superstressad...
Svar
2
· Visningar
605
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama