Utbildning på stötvågor

@Alexandra_W ja armbågen är inte trevlig i min erf heller .

Har dock aldrig erfarit jätte resultat/skillnad ?
Och jag har inga problem med min armbåge nu många år senare, men vågar säga att det def inte beror på stötvågsbehanding.

Inte erf större mirakel på hästar i min närhet heller . Några blev bättre men
Några ingen skillnad alls .

@Alexandra_W ja armbågen är inte trevlig i min erf heller .

Har dock aldrig erfarit jätte resultat/skillnad ?
Och jag har inga problem med min armbåge nu många år senare, men vågar säga att det def inte beror på stötvågsbehanding.

Inte erf större mirakel på hästar i min närhet heller . Några blev bättre men
Några ingen skillnad alls .

Jag har använt det mest på mig. Det var det som slutligen fick min whiplash bättre när den var akut. Hjälpt min rygg enormt med. Inte i meningen gjort frisk men minskar smärta och spänning enormt (har en gammal skada).

Armbågen tex vet jag inte vad det var för knas. Den gjorde ont som f*n i flera veckor. Fick shockwave och sen gjorde den inte ont mer.
Hade en höft som kändes som någon körde knivar i, i nästan 1.5 år. Sjukvården kämpade i över ett år utan att hitta anledningen. Tre omgångar shockwave försvann smärtan och har än inte kommit tillbaka (fyra år).

Hästarna har främst varit vid ligament- och senskador. Märkbart påskyndat läkning. Sen har de ibland fått mer "ändå" för de varit spända i samband med tex massage/kiropraktik - där är ju dock effekten omöjlig att säga något om så det lägger jag mest på "myskontot".

Men det beror nog väldigt mycket på vad problemet är om man får prima effekt eller inte så stor gissar jag.

Finns det någon utbildning för att använda sig av stötvågor? Hur jag än letar så hittar jag inte direkt något, men kanske någon som sitter på mera i formation!

När jag var ute på praktik i våras så kom de från det företaget som de köpt stötvågsmaskiner av och hade utbildning för arbetsterapeuter och fysioterapeuter. Kommer dessvärre inte ihåg vad företaget hette...

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Att använda hästen som ett stöd för bättre hälsa att har blivit allt mer populärt. I Nyköping satsar yrkeshögskolan Campus Nyköping...
Svar
0
· Visningar
199
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb Jag funderar på det kanske är dags att byta jobb. Jag skulle vilja jobba med siffror! Jag har en utbildning där majoriteten av alla...
Svar
5
· Visningar
596
Hästvård Vårt 16 åriga sto blev i början av sommaren svullen i båda bogspetsarna. Har under sommaren undvikit ridning och haft hästmassör som...
Svar
6
· Visningar
683
Senast: tara
·
Hästvård Är det någon annan som varit med om att hästen har tappat pälsen fläckvis eller som prickar över kroppen? Tänk ”trivselprickar” fast...
Svar
5
· Visningar
451

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka