Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hej! Efter träning när hästen har blivit svettig och man spolat av den med ljummet vatten, vilket täcke vilket materiel lägger ni på så...
Svar
10
· Visningar
1 194
Senast: MiniLi
·
Hästvård Vårt tre månader gamla föl fick för några dagar sedan dessa utslag. Är det någon som har erfarenhet utav liknande utslag? ( Veterinär...
Svar
2
· Visningar
686
Senast: Masse
·
Hästvård Hej! Jag ska eventuellt få hem en foderhäst, hästen är 1,56-1,58cm hög och ska isåfall stå i våran kompis stall. Boxen isåfall är 3x3 m... 2
Svar
32
· Visningar
3 096
Senast: mackan
·
Foder & Strö Säkert omöjligt att svara på, men hur snabbt visar sig en ändring i foderstaten? Låt oss säga att vi tar bort något (kraftfoder) för att...
Svar
3
· Visningar
740
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Hej! Jag har en 10 årig valack som jag tog in från betet idag för borstning. Han gör alltså ingenting just nu i motionsväg utan skrotar... 2 3
Svar
46
· Visningar
4 187
Hästvård Hur på verkas hoven om hästen alltid har sulor på sig? Detta pga att hästen är öm i hovarna. Tänker att strålen aldrig berör marken och...
Svar
16
· Visningar
4 053
·
Hästvård Imorgon ska jag åka 5 timmar med min häst och det kommer regna konstant tills dess (han går ute dygnet runt och har inget täcke på sig... 2
Svar
21
· Visningar
2 614
Senast: coari
·
Hästvård Jag ska göra en kalkyl över kostnaderna av en foderhäst. Vad ska jag tänka på och vad ska jag ha med i kalkylen?
Svar
9
· Visningar
707
Senast: Ridinglady
·
Hästvård Jag tänkte börja föra journal (igen) över mina hästar. Vad tycker ni är viktigt att ha med? Hur ofta uppdatera journalen, dagligen som...
Svar
1
· Visningar
622
Senast: Reville
·
Hästvård Era bästa tips på bra eksemtäcken. Jag har en shettis på ca 103 cm. Tips?
Svar
3
· Visningar
709
Senast: smedsussie
·
Hästvård Vita hästar är ju sällan vita men undrar lite hur folk gör för att hålla dom lite mindre gulgröna ;). dvs hur ofta tvättar ni dom och... 2 3
Svar
44
· Visningar
5 723
Senast: Blimblom
·
Hästvård Min häst har sedan någon dag varit lite stel i bakkärran, har försökt motionera lite lätt från marken . Hovslagaren kommer om 3 dagar... 2
Svar
37
· Visningar
3 564
·
Foder & Strö Finns nåt samband mellan högt innehåll av smrp, i förhållande till MJ, och sockerinnehållet? Ska beställa foder men där är ingen...
Svar
12
· Visningar
1 019
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Hej! Efter att ha spenderat morgonen med att plasta hästen hovar ännu en gång börjar jag bli riktigt rådvill på vad jag ska ta tag... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 955
·
Hästvård Hej, som rubriken lyder, kan en häst blir orange/röd i munnen om den äter kvistar när man rider? Var ute idag och såg när jag kom...
Svar
3
· Visningar
1 420
Hästvård Börjar med att skriva att hovis kommer imorgon och kollar igenom hoven med visitertång och kliniktid är bokad till måndagmorgon kl 8... 2
Svar
24
· Visningar
3 355
Senast: Similitude
·
Hästvård Vår islandsvalack, 20 år, har de senaste veckorna varit ganska gallig i benen, främst bak, strax ovan kotlederna. Det kommer och går...
Svar
15
· Visningar
2 699
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Men hur länge håller det sig högre? Finns det några studier och det bara är jag som är dålig på att söka eller finns det inga? Någon som...
Svar
2
· Visningar
849
·
Hästvård Jag har en kallblodskorsning som jag vill ha på lösdrift, dock blir han för tjock av att gå med halvblod på fri tillgång, kollade med...
Svar
5
· Visningar
958
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Strax efter unghästens inridning börjat blev han diffust halt och först hade jag en veterinär ute som konstaterade dubbel... 2
Svar
32
· Visningar
4 981
Senast: Glimm
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bichon havanais
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025