Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Med en fånghäst i bagaget blir man ju rätt stirrig.... Har en häst som fick fång för 3 år sedan, har inte visat symptom sen dess men...
Svar
1
· Visningar
550
Senast: lundsbo
·
Hästvård Hej igen, Nu kommer ett nytt inlägg på ämnet hosta. Idag diagnosterades min häst med akut bronkit. Enligt veterinären är den lindrig...
Svar
11
· Visningar
2 092
Senast: Missemus
·
Hästvård Har en copd häst som periodvis äter ventipulmin (och så klart står under veterinär uppsyn) Men mellan ventipulminkurerna som blir...
Svar
11
· Visningar
1 393
Senast: Glimris
·
Hästvård Köpte ett sto i januari som gick igenom besiktning utan anmärkning. Fem år och oinriden men har fått ett föl, nu har vi påbörjat...
2
Svar
23
· Visningar
2 667
Senast: Angelikaan
·
Hästvård Hej Detta är inte min häst, och det ända jag vet om den är att den är 10år gammal, är inte inriden och har haft fång. Vad säger er...
Svar
5
· Visningar
1 148
Senast: moonstruck
·
Hästvård Hej! Jag har köpt en shettis hingst på 10 år. Jag köpte honom för att mina mindre barn skulle få rida honom och lära sig utvecklas ihop...
Svar
4
· Visningar
1 009
Senast: Masse
·
Hästvård Hej! Skulle behöva hjälp. Är detta fångringar eller något annat? Enda symptom som han har är att han är överviktig, stel och svår att...
Svar
17
· Visningar
1 405
Senast: Efwa
·
Hästvård Hej, alla, för ett par veckor sedan noterade jag att min häst hostade till någon gång då och då. Han hade ingen feber och har inte haft...
Svar
7
· Visningar
1 139
Senast: Missemus
·
Hästvård Hej, min häst har sedan en vecka sedan varit svullen på vänstra bäckenbandet. Hon rör sig precis som vanligt, ingen feber och beter sig...
Svar
1
· Visningar
515
Senast: mackan
·
Hästvård Finns det någon här inne som varit med om att hästar satt vinterpäls under våren/för-sommaren? För min pålle är det nu andra året i rad...
Svar
14
· Visningar
2 051
Senast: Speedway
·
Hästvård Ny tråd igen från mig. Men nu behöver jag verkligen stöd, skriva av mig, höra erfarenheter osv. Hästen är 24 år, nordsvensk som jag...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 498
Senast: Sirap
·
Hästvård Jag har en ettåring som blivit stel i ett bakben, syns inte jättemycket men man kan se att hon inte tar för sig lika mycket på ett...
Svar
10
· Visningar
671
Senast: Hoppla
·
Foder & Strö Hej! Vi har ett lite komplicerat problem i vårt stall. Stallägaren tillhandahåller egenproducerat hö. I september förra året reagerade...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 336
Senast: AnnDerry
·
Hästvård Min åring har en ganska problematisk strålröta i alla fyra hovar och eftersom jag inte är bekant med strålröta under mina 20år som...
2
Svar
29
· Visningar
8 565
Senast: skuggi
·
Foder & Strö Lättfödd häst på fri tillgång på hö till vintern, funkar det? Hur gör ni med lättfödda hästar?
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 017
Senast: Lavinia
·
Hästvård Jag har köpt pelletterade örter till min häst för att testa det på hennes hosta. Dr Shaettes Vorarlberg. Det smakar beskt och hon bara...
Svar
7
· Visningar
872
Senast: Sirap
·
Foder & Strö Hur resonerar ni? Hur länge använder ni? Erfarenheter? Min häst är väldigt lättfödd och blir tjock av bete, dock har jag Inte gillat...
Svar
14
· Visningar
5 274
Senast: Lavinia
·
M
Hästvård Någon som har erfarenhet av detta? Min treåring står med skadat gaffelbandsfäste VB (vid kotan) Hon visar 1-2 graders hälta, svullen...
Svar
15
· Visningar
12 044
Senast: Mitrolle
·
Foder & Strö Jag har googlat och googlat, men hittar inga svar. Det enda jag hittar är folk med samma fråga som jag har... Någon som vet, är det...
Svar
15
· Visningar
2 900
Senast: Pudlan
·
Foder & Strö Vårt föl som är ca 4 veckor går på ett bra sommarbete. Vill tillskottsfodrar dock modern varje dag med lusern,suregrow och mineraler...
Svar
1
· Visningar
893
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama