Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hej! Jag har en fråga som jag funderat över de senaste dagarna. Jag hittar inget svar på internet. Finns det någon åldersgräns vid...
Svar
1
· Visningar
561
Hästvård Min ena ponny har varit halt i ett framben (hov) i tre månader. Pinnar på i skritt, men i trav markerar han. Har ökad puls vid...
Svar
15
· Visningar
1 887
Senast: Abel
·
Hästvård Finns det någon utbildning för att använda sig av stötvågor? Hur jag än letar så hittar jag inte direkt något, men kanske någon som...
2
Svar
23
· Visningar
3 896
Hästvård Hjälp mig spåna lite.. Sitter nu i stallet och försöker fundera på varför min häst inte vill äta upp sin kvällsmat. Han har fått både...
Svar
1
· Visningar
605
Senast: Anna-KarinO
·
Hästvård Någon som har haft problem med sin hästs öga som skulle kunna hjälpa mig. Det blir hela tiden mer eller mindre grått men aldrig helt...
2
Svar
27
· Visningar
2 324
Senast: tuaphua
·
Hästvård Någon som haft liknande? Veterinär har varit ute, han fick en kortison kur som hjälpte men så fort vi slutade med kortison en kom det...
Svar
2
· Visningar
654
Senast: Cornelia
·
Hästvård Hej! Jag ska snart få hem ett sto! Har aldrig haft det utan bara haft valacker tidigare! Hon är väldigt snäll och mild, inte det minsta...
Svar
4
· Visningar
1 266
Senast: Klaralg03
·
Foder & Strö Som inbiten halm älskare har jag nu inget val än att byta strömedel (pga flytt och nya stallägarens önskemål) Torv går bort då hästen är...
Svar
18
· Visningar
8 520
Senast: jemeni
·
Foder & Strö Har bara haft hösilage de senaste åren men ska i år köra på enbart torrhö, men funderar på hur mycket jag ska köpa hem, hur hade ni...
2
Svar
21
· Visningar
3 204
Senast: a1agnlju
·
Hästvård Hej. Köpte en shettishingst som sällskap till min islandsvalack. Han är jättesnäll att hantera och så , men han bråkar med min valack...
Svar
2
· Visningar
607
Senast: Tättran
·
Hästvård Fick precis reda på att mitt sexåriga russ har spatt i ett bakben. veterinären gav cortison spruta, sen skulle han ha...
Svar
9
· Visningar
2 310
Senast: Korven
·
Hästvård Fråga till de som har erfarenhet av hästar som har/har haft cancer invärtes, - alltså inte vanliga 'skimmelknölar' som syns utan mer...
Svar
5
· Visningar
3 357
Senast: nullo-modo
·
Hästvård Lite äckligt blev det, tidigare i höstas ville pållen klia sin manke och han tog alla tillfällen i akt för att få göra så. Tänkte nog...
Svar
17
· Visningar
1 948
Senast: Madick
·
Hästvård Hej. Jag är desperat och behöver råd! Jag har ett 16-årigt sto som är korsning frieser/arab. För nästan två månader sedan så fick hon...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 414
Senast: Ray
·
  • Låst
Hästvård Jag var och tittade på en häst för ett tag sedan som jag kom fram till att hon var strasser verkad. Tyvärr stod hon i ett...
25 26 27
Svar
538
· Visningar
56 208
Senast: Izzo
·
Hästvård Som rubriken nämner, är det någon som har testat/har något annat strö än halm i sin ligghall (vi har snarare liggskjul med en öppen...
2
Svar
20
· Visningar
4 880
Senast: Corax
·
Hästvård En valack som tidigare gått med ston utan problem har nu börjat betäcka ett brunstigt sto i hagen. Hur ska man hantera detta? släppa...
Svar
19
· Visningar
7 620
Senast: mackan
·
Hästvård Hej! Jag köpte ett sto den 17e Maj. Igår märkte jag att hon börjat brunsta, för tredje gången sen jag fick hem henne. Från samma dag hon...
Svar
4
· Visningar
1 256
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Jag är nyfiken på hur Du upplever din hästs digitalpuls och hur den ändras med dygnet och väder/värme. Är den mer distinkt när det är...
Svar
17
· Visningar
6 568
Hästvård såg att det börjat växa åkerfräken i ett dike utanför hagen och under staketet, några hittade jag någon meter in i hagen. hur giftiga...
2
Svar
36
· Visningar
17 588
Senast: Pudlan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar