Fille

Trådstartare
Finns det någon vettig näring kvar i hö som inte är slaget ännu? Alltså sen förstaskörd. Det är i mellansverige det gäller :)

Gräsfröhalm i sig är ju jättebra (men inga näringsvärden att prata om), om hygienkvalitén är bra (brukar vara svårt att få tag på just med bra hygienkvalité), men som näring betraktat? Nääääää....

Gräsfröhalm i sig är ju jättebra (men inga näringsvärden att prata om), om hygienkvalitén är bra (brukar vara svårt att få tag på just med bra hygienkvalité), men som näring betraktat? Nääääää....

Jag som inte kan något om just gräsfröhalm. Hur mycket MJ/TS brukar det ligga på? Är det stort spann eller ungefär som vetehalm, ganska konstant?

Jag skulle vara mest rädd för en extremhög sockerhalt och skulle därför inte köpa det. Den hygieniska aspekten bör man också beakta, hur ska de få hö tillräckligt torrt nu?

Liknande trådar

Foder & Strö Hur ser era hästars dagar ut vad gäller fodertider och upplägg? Det är januari, kallt och vi har haft kolikkänning i stallet. Tankarna... 3 4 5
Svar
91
· Visningar
5 976
Senast: lundsbo
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 172
R
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar... 2
Svar
23
· Visningar
2 280
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
12 444

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka