Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö :) Hej! Jag funderar på att hyra häst en månad i sommar. Tyvärr har grannen fullt i sitt stall och jag överväger nu att kanske göra en...
2
Svar
31
· Visningar
4 433
Senast: mackan
·
Hästvård Luftar lite tankar, har varit i kontakt med vet men vi avväntar. Kommer ut i stallet igår och tycker att min häst ser lite väl hängig...
Svar
3
· Visningar
1 257
Senast: Lindsen
·
Foder & Strö Dags att mocka ur och lägga in nytt. Men jag är velig, vad ska jag använda? Har i många år haft torv plus halm, men nya ponnyn äter...
Svar
7
· Visningar
1 048
Hästvård För andra året i rad har min häst fått mugg på ett av sina vita bakben när han betat några veckor i sommarhagen. Nu funderar jag på vad...
Svar
16
· Visningar
3 133
Hästvård Någon som testat hemmagjord insektsspray? Hur gjorde ni och vad hade ni i? Hur funkade detta? Hoppas på många tips:D
Svar
2
· Visningar
1 847
Senast: smedsussie
·
Hästvård Var på klinik med min häst igår eftersom han under en tid visat olika diffusa symptom både i ridning och hantering, och min magkänsla sa...
2
Svar
30
· Visningar
6 391
Hästvård Hej. Min häst har fått fång med hovbensrotation och ska nu äta flunixin i granulatform. Står att man kan ge i munnen (Hur?) eller...
2
Svar
21
· Visningar
3 096
Senast: Sirap
·
Hästvård Har försökt läsa på o hittills kommit fram till att följande verkar ha lite evidens (?): Hyaluronsyra Så hög molkekylvikt som möjligt...
2 3
Svar
53
· Visningar
8 131
Senast: Corax
·
Hästvård För två år sedan blev pållen halt. Först misstänktes kotledsinflammation eftersom 90% av hältan släcktes på bedövning där, men när...
Svar
6
· Visningar
1 143
Senast: Similitude
·
Hästvård Såg på TV om en sjukdom hos kvinnor som heter PCOS. Dessa kvinnor var ofta insulinresistenta och kunde för att minska insulinresistensen...
Svar
11
· Visningar
1 750
Senast: vallhund
·
Hästvård Tog av bandaget på min hästs sår (på skenbenet fram, sytt av veterinär, ska ta stygnen imorgon) och medans jag gick och hämtade ljummet...
Svar
2
· Visningar
1 723
Senast: Andira
·
Foder & Strö Har oturen att min kära fyåraåring drabbats av en hovbensfraktur efter att han gick omkull på asfalten. Läst på buke att folk ger...
Svar
3
· Visningar
2 149
Hästvård Ja ni läste rätt, min eminenta hopphäst, nu 4 har fått en hovbensfraktur efter att ha gått omkull på asfalten på långfredagen. Åkte...
Svar
9
· Visningar
2 148
Senast: Estivuz
·
S
Hästvård Okej, en ritad häst men har ingen bild. Hästen är alltså helt insjunken i halsen och har en grop framför manken (lågt ansatt hals)...
2 3
Svar
57
· Visningar
17 855
Senast: Itzyditzy
·
Foder & Strö Jag tror att det är sprängört som växer i vår sommarhage. Har försökt hitta hur man bekämpar det, men kommer inte fram till om det finns...
Svar
19
· Visningar
4 026
Senast: Shaggy
·
Hästvård Kära buke-oraklet. Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Herr Häst har mig veterligen aldrig varit någon eksem-häst. Han har ju rosa...
Svar
7
· Visningar
796
Senast: Fiorano
·
Hästvård ... Vad skulle ni säga om den och vad tror ni har hänt?
2 3
Svar
50
· Visningar
13 937
Senast: Sporthorse
·
Hästvård Hittade bara en gammal tråd om detta (2013) där det inte kom så mycket tips. Ända sedan jag fick hem min häst har Hovslagaren sagt att...
Svar
18
· Visningar
2 472
Senast: Bluefish
·
Foder & Strö Hur snabbt efter att ni slagit gräset plastar ni? Gör ni allt i en följd direkt under samma dag? Vet några här som slog och sen lät det...
Svar
5
· Visningar
1 145
Senast: Ridinglady
·
Hästvård Hej! Någon som har erfarenhet av att operera patellaupphakning genom den "nya" operationen där man går in och gör små snitt i ligamenten...
Svar
11
· Visningar
1 641
Senast: Gimlan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama