Ös inte i massa olja. Hästen kan ändå bara ta upp en viss del och det är inte bra med för mkt. Vilken olja använder du? Rapsolja och annan "matolja" är inte så mycket att hänga i julgranen
med svårfödd häst. Linfröolja är det som gäller, då får du med rätt omega 3 och 6-syror i den balans som rkoppen behöver.
Jag vet ju att du provat allt möjligt men, Hippo Grow Alfa Pellets? Det som innehåller lägst andel stärkelse på marknaden (Sist jag jämförde för 2 år sedan) innehåller mycket energ och mycket protein med en bra kvot över 6 om jag inte missminner mig.
Har aldrig varit med om en häst som ratat det. Dessutom små pellets, lättuggat och mindre risk att det sväller i magen som med kra**ts gigantiska pellets. Ge ca 3 kg om dagen. Lär inte behövas några mineraler till det öht. Blanda i lite linfröolja varje mål.
Vill den int äta (Nu kommer bukemaffian och lynchar mig) dra ned på grovfodret en aning.
Ge inte massa annat duttelidutt eller gottgott, då ratar den förmodligen pelletsen tilllsut också.
Tips två är svindyrt men det är den där röda müslin från krafft, heter typ preformace, men samma sak där, de älskar det. Plånboken blir tunn ett par månader, har du sedan fått upp den i hul är det ju bara att öka på grovfoder och minska ned kraftfodret.
Vi vet ju hur knepiga fullbloden kan vara...
Men vad är det för nykomling jag missat??