Erfarenhet av fissur i karpalben

Jackies

Trådstartare
Min häst fick för några veckor sedan diagnosen stressfissur i karpalben. Överbelastad. Boxvila 24 h, sen hage som vanligt och skritt i en månad, sen sätta igång och se hur hon rör sig och ifall det behövs återbesök. Behandlad i knäet med tuppkam och metacam 8 dagar.

Nu börjar jag fundera lite när jag läst runt och märker att andra som fått fissur-diagnoser har fått hästen utdömd direkt, hästen har hängt i vagga, boxvila 8 månader osv. Och är rädd att min häst har fått helt fel behandling....

Har någon annan erfarenhet av detta?

Liknande trådar

Hästhantering Hej Min 8 åriga valack på 175 cm fick den 25e Januari diagnosen hovledsinflammation bf och knäledsinflammation hb, han va även tät i... 2
Svar
34
· Visningar
2 160
Senast: Claraclara
·
Hästvård Min ena häst har sedan den kom till mig för några månader sedan (och även med senaste ägaren) men inte tidigare ägare blivit plötsligt...
Svar
3
· Visningar
504
Hästvård Min häst fick en stenhård stor svullnad (typ som ett halvt äpple) insida knä höger fram. Ingen hälta. Veterinären trodde det var ett...
Svar
3
· Visningar
2 056
Senast: Fiorano
·
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
649
Senast: WildWilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka