Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Har ni tips hur man kan skydda ett sår som sitter på insidan av låret mot flugangrepp? Har prövat att täcka med kompress och linda med...
Svar
10
· Visningar
1 181
Senast: cili
·
Hästvård Hej! Nu vill jag ha era tankar omkring detta, Tog över ett tvåårigt varmblodssto 01/7, första körningen fin men nickade lite på HF (är...
Svar
5
· Visningar
791
Senast: Jullangz
·
Hästvård I torsdags red min medryttare, jag var på jobbet, fick sms på fredag förmiddag där medryttaren meddelade att hästen inte hade känts bra...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 600
Hästvård http://www.hippson.se/artikelarkivet/hippsonnews/efter-veterinarrakningen-vi-har-belanat-huset.htm Har ni läst det här? Hur är det...
37 38 39
Svar
776
· Visningar
39 182
Senast: tara
·
Foder & Strö Hej, har hittat proteinpellets (Granngården) kvar i en tunna som jag inte har använt. Det köptes juni förra våren, är det bara att...
Svar
4
· Visningar
967
Foder & Strö Köpte en ny häst på våren, ett sto på 16år, ca 165cm. Har nu gått på bete sen början av sommaren och magrat av! Har blivit smal över...
2 3
Svar
48
· Visningar
6 022
Senast: skiesabove
·
Foder & Strö Köpte en sådan saltsten häromdagen men efter googling verkar det finnas delade meningar om detta är bra eller ej. Någon som sett någon...
Svar
13
· Visningar
2 314
Senast: jemeni
·
Hästvård Hej! Jag fått rekommendationen att göra ett zinkbandage. Har aldrig tidigare gjort ett. Kan någon berätta hur man gör ett och vad jag...
Svar
7
· Visningar
733
Senast: ptr
·
Hästvård Ja jag ska fråga hovslagaren men tycker det känns aningens overkill störa honom en sen eftermiddag bara för att jag är nyfiken. Men...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
11 216
Hästvård Hej! Kan man rida en häst med mugg? :)
Svar
5
· Visningar
1 031
Foder & Strö Hej! Jag har en b-ponny på 30 år som har svårt med hullet. Hon har haft fång vilket gör att jag inte vågar ge henne vad som helst. Hon...
Svar
10
· Visningar
1 620
Senast: mackan
·
Hästvård Vår D-ponny som vi ägt ca ett år fick i vintras korsförlamning. Han fick endast gå i hagen samt ledas runt i skritt upp till max en...
Svar
5
· Visningar
1 104
Senast: skiesabove
·
Hästvård Har en häst som har jätte svårt att släppa sin päls ordentligt och så vet inte om jag vågar klippa eller inte så vill gärna veta vad ni...
Svar
5
· Visningar
1 011
Senast: Freazer
·
Hästvård Har nyss fått reda på att vår ponny har spatt, något som säljaren visst glömde att nämna... Hon är 21 år och haft det större delen av...
Svar
5
· Visningar
695
Senast: Sirap
·
Foder & Strö Jag har blivit med shettis. :D Min ängel kommer till mig om någon vecka. :) Jag har aldrig haft en shettis förut så ska bli roligt. :)...
Svar
14
· Visningar
1 308
Senast: Twihard
·
Hästvård Min häst går nu på bete, men jag tog in honom idag för att kolla igenom honom och han hade konstiga utslag i nacken och i mankammen...
Svar
1
· Visningar
460
Senast: Gry
·
Hästvård Är just nu på väg att köpa häst som besiktigades idag, den gick igenom men veterinären sa att hästen hade lite stela framkotor. I övrigt...
Svar
8
· Visningar
1 385
Senast: Dolce
·
Hästvård Är det bäst att svampa av hästen på efter ridtur på kvällen när den svettats? Eller är det bättre att låta svetten torka upp? Hästen...
Svar
11
· Visningar
1 129
Senast: Sporthorse
·
Hästvård Alla trådar om eksem är gamla, så jag passar på att starta en ny, för jag misstänker att det är fler än jag som har en eksemhäst. Tänkte...
2
Svar
33
· Visningar
3 103
Senast: sthu
·
Hästvård Ökozon är en örtbaserad medicin som ges till hästar med sommareksem med god effekt. Min islänning har inte det men jag funderar på att...
Svar
3
· Visningar
790

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka