Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Frågar av ren nyfikenhet :) Hur mycket hö (ej silage) äter era hästar och hur stora är de? Självklart beror det på analysen och så, men...
2
Svar
23
· Visningar
2 344
Hästvård * Warning, wall of text* Min häs fick en lateral hovbensfraktur höger fram den 14 april. Det har altså gått snart 4 månader. Han går i...
Svar
7
· Visningar
1 790
Senast: fio
·
Hästvård Hej Jag undrar om någon här har erfarenhet av lindrig artros i kotorna på bägge fram? Hur gick det för era hästar? Fortsatte de som...
Svar
8
· Visningar
2 550
Foder & Strö Hej! Jag undrar om någon har erfarenhet av exemia foder? Jag har en ponny med eksem och har efter rekommendation hört att detta ska...
Svar
4
· Visningar
1 465
Senast: pews1972
·
Foder & Strö Med en hel del fullblod i stallet brukar det här med att få upp dom i hull vara piece of cake. Men nu går jag bet. Hästen ifråga var...
2
Svar
31
· Visningar
4 228
Senast: mackan
·
Hästvård Hej allihop Jag undrar vad ni har för erfarenhet av hästar med överbett. Riktigt rejält sådant, där framtänderna går hel omlott med...
Svar
8
· Visningar
1 087
Senast: Taraxacum
·
P
Hästvård Vår ponny fick mugg när vi bytte stall. Jag har haft fler hästar med mugg och har aldrig haft problem med att bli av med muggen, fören...
Svar
7
· Visningar
769
Hästvård [/URL][/IMG] Vackraste vackraste prinsessan har råkat illa ut...:cry: Någon kunnig här som kan uttala sig..? Vetten som röntgade henne...
2
Svar
26
· Visningar
7 579
Senast: Sirap
·
Foder & Strö Har en B-ponny som behöver mer energi! Äter idag 5 kg hö (+fri tillgång på halm) 500g salsa Hotmix, + 1,5dl olja.(uträknad foderstat...
Svar
7
· Visningar
1 260
Senast: Efwa
·
Hästvård Hej! Att man i inte får tävla en häst som äter prascend (för ppid ) är ju ganska tydligt, men gäller detta förbud även när det gäller...
2
Svar
37
· Visningar
3 212
Foder & Strö Då årets hösilageskördar i allmänhet varit lite mindre proteinrika i år jmf med tidigare år (tacka torkan för det!) tänkte jag redan nu...
2
Svar
26
· Visningar
2 263
Senast: Masse
·
Hästvård Hej! Jag skulle behöva hjälp med tips på hur man ska göra rent äckliga, bajsiga boxväggar! Min häst bajsar ibland, på boxväggen vilket...
Svar
7
· Visningar
3 053
Hästvård Hej! Efter träning när hästen har blivit svettig och man spolat av den med ljummet vatten, vilket täcke vilket materiel lägger ni på så...
Svar
10
· Visningar
1 192
Senast: MiniLi
·
Hästvård Vårt tre månader gamla föl fick för några dagar sedan dessa utslag. Är det någon som har erfarenhet utav liknande utslag? ( Veterinär...
Svar
2
· Visningar
681
Senast: Masse
·
Hästvård Hej! Jag ska eventuellt få hem en foderhäst, hästen är 1,56-1,58cm hög och ska isåfall stå i våran kompis stall. Boxen isåfall är 3x3 m...
2
Svar
32
· Visningar
3 080
·
Foder & Strö Säkert omöjligt att svara på, men hur snabbt visar sig en ändring i foderstaten? Låt oss säga att vi tar bort något (kraftfoder) för att...
Svar
3
· Visningar
735
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Hej! Jag har en 10 årig valack som jag tog in från betet idag för borstning. Han gör alltså ingenting just nu i motionsväg utan skrotar...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 180
Hästvård Hur på verkas hoven om hästen alltid har sulor på sig? Detta pga att hästen är öm i hovarna. Tänker att strålen aldrig berör marken och...
Svar
16
· Visningar
3 971
·
Hästvård Imorgon ska jag åka 5 timmar med min häst och det kommer regna konstant tills dess (han går ute dygnet runt och har inget täcke på sig...
2
Svar
21
· Visningar
2 610
Senast: coari
·
Hästvård Jag ska göra en kalkyl över kostnaderna av en foderhäst. Vad ska jag tänka på och vad ska jag ha med i kalkylen?
Svar
9
· Visningar
696
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Ta bort tandsten med ultraljud
  • Avlivning älskade katt