Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Då var det min tur att skriva av sig lite deppighet. Pålle diagnosticerades igår med en skada på förstärkningsbandet till djupa...
Svar
14
· Visningar
1 274
Senast: Ace
·
Foder & Strö Vad väger foderjäst? Det står på burken att man ska ge 200-400g hur mkt är det i dl? Har tyvärr inegn våg.
Svar
5
· Visningar
2 251
Senast: sweep
·
Hästvård Jo, min femåring har sedan en tid unghästvårtor på ena sidan av mulen, inget jätteutbrott men ändå! Jag undrar; jag är osäker på om man...
Svar
2
· Visningar
599
Foder & Strö Hej Måste få till en höhäck/balkupa av nått slag. Vad har ni? Vad bör man inte ha?
Svar
2
· Visningar
1 619
Senast: caradan
·
Foder & Strö ... vilken sort ger ni och varför valde ni just den framför andra sorter?
Svar
6
· Visningar
1 932
Senast: Corax
·
Hästvård Jag har en äldre häst med skimmeltumörer där tillväxten börjat ta fart. Han har tumörer både i anus och i skapet och en på ganaschen...
Svar
13
· Visningar
2 652
Senast: kryddelydd
·
Hästvård Hej Jag har ett sto som äter väldigt mycket salt. För en vecka sedan kom hon hem från betet och stallades in på natten & har nu ätit...
Svar
7
· Visningar
3 020
Senast: Twihard
·
Foder & Strö Verkar vara blandade åsikter kring om fri tillgång är bra eller inte och jag är intresserad av att höra vilken åsikt ni har och varför... 2 3
Svar
46
· Visningar
7 343
Senast: Efwa
·
Hästvård Hej! Märkte att min ponnys högra framben idag hade svullnat upp och var typ dubbelt så stort som det andra. Vid senan, kanske lite...
Svar
4
· Visningar
723
Senast: mackan
·
Foder & Strö Min häst håller på att sätter vinterpälsen och jag misstänker att det är därför han vart så trött det sista. Han får inget kraftfoder...
Svar
14
· Visningar
2 740
Senast: Roheryn
·
Hästvård En bekant till mig har en ponny till salu. Den har varit på prov hos en intresserad ev köpare i lite mer än en månad. Av någon anledning...
Svar
6
· Visningar
1 213
Hästvård Hej! Jag är ny på det här forumet men jag hoppas få råd och hjälp av er som skriver här. Jag köpte en häst för en månad sedan. På denna...
Svar
8
· Visningar
812
Senast: Seabaz
·
Hästvård Hej! Någon som har varit med om korsbandruptur på bakknä på sin islandshäst ? Min 3 åring står nu i boxvila sen 2 månader tillbaka ,är...
Svar
3
· Visningar
779
Senast: tuaphua
·
Foder & Strö Jag vill ha tips på hur man kan göra en egen grovfoderhäck/foderbord med automatisk rullgardin som begränsar hästarnas ättider under...
Svar
11
· Visningar
2 816
Senast: tara
·
Hästvård Vad kan man göra åt en häst som släpar bakbenen lite lätt eftersig i bland? Är den omusklad? Hur ska man träna detta?
Svar
2
· Visningar
693
Foder & Strö Vi har en treåring med mycket känslig mage. Under betessäsongen mår hon bra, har fast avföring och magen är lugn. Varje år under...
Svar
9
· Visningar
2 819
Senast: svea
·
Hästvård Min häst har små svullnader på hals o rygg, vad kan det vara? Små hårda knotor, typ som när man fått ett myggbett och det kliar och det...
Svar
0
· Visningar
234
Senast: torsdag
·
Hästvård Min häst har börjat bli ovillig till att lyfta ena bakbenet, hon drar iväg med det och vill inte lyfta det. Det andra bakbenet lyfter...
Svar
16
· Visningar
1 371
Senast: skuggi
·
Hästvård Hur visar sig spatt "för första gången"?? Smyger det sig på eller är det bara där en dag typ *boom* nu har du spatt lille häst? Det är...
Svar
8
· Visningar
851
Senast: Seabaz
·
Hästvård Hej! Alltså min stall hyresvärd skrev nyss att hästarna i stallet har blivit drabbade av ''falsk'' kvarka. Hon skrev att det är ingen...
Svar
4
· Visningar
9 220

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • chimera/chimär

Hästrelaterat

Tillbaka