Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård igår kväll när jag tog in hästen från hagen var han tjock i båda frambenen. Jämntjock från framknän och ner. Ingen värme eller ömhet och...
Svar
13
· Visningar
1 527
Senast: mooi
·
Hästvård Hej på er! Har ett litet dilemma och jag känner mig väldigt klyven i frågan. Vårt ardennerföl som är 3 månader gammalt visade upp en...
2
Svar
24
· Visningar
5 443
Senast: Ardennern
·
Foder & Strö 10 årigt sto. Blodprover tagna, undersökt av vet. Fullt frisk men behöver muskla på sig lite och jag skulle önska att det var mycket mer...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 090
Senast: a1agnlju
·
Hästvård Vad vet ni om hästar och borelia? Tog en fästing idag och en för någon vecka sedan. Där den första satt är där fortfarande en större...
Svar
4
· Visningar
579
Senast: Itzyditzy
·
Foder & Strö Jag undrar varför inte havrekli är ett mer populärt hästfoder. Eller ja, det finns ju som ingrediens i många färdiga pellets, men finms...
Svar
2
· Visningar
1 488
Senast: mackan
·
  • Låst
Hästvård Vi gjorde kolla masken i våras innan sommarbetet, 4 st hade höga värden. En hade strax under gränsen men är stallets magra häst,på...
Svar
1
· Visningar
469
Senast: Boj
·
Hästvård Någon som haft en häst med tandfraktur? Vad var symptomen och vad 'gjordes åt' det så att säga? Fbl har blivit en vandrande olycka...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
17 682
Hästvård Hej! Nu är det så att min häst har mugg på vänster fram och bak som har funnits där i ca 5 veckor nu, vi har behandlat det med ett...
Svar
17
· Visningar
968
Senast: Seabaz
·
Hästvård Måste fråga om någon varit med om något liknande då veterinären inte hade det. Var idag iväg med en ponny för att ta blodprov (ppid)...
Svar
11
· Visningar
2 921
Senast: mackan
·
Foder & Strö Hej alla duktiga här.. Är lite villrådig och tvekade för att skriva detta då det känns så självklart med analys av sitt hö att det känns...
Svar
7
· Visningar
1 315
Senast: Sara75
·
Hästvård Min gammel-tant har artros i carpus och för att ge henne så bra förutsättningar som möjligt att vara kvar många år till funderar jag...
Svar
8
· Visningar
5 340
Hästvård Jag har nyligen fått hem en äldre häst, haft han en vecka, 18 år. Pigg och vaken häst, fin i päls och äter bra. Märkt nattetid att han...
Svar
7
· Visningar
2 928
Senast: lovehorses
·
Foder & Strö Jag har läst de gamla trådarna som google gav men kände att en ny behövdes eftersom: 1. Betfor innehåller nu bara 10,5% socker. 2...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
7 686
Senast: skiesabove
·
Foder & Strö Hej ! Vare sig man vill eller ej börjar sommarpälsen på pälsklingen så smått lossa. Av erfarenhet vet jag att hen alltid blir lite seg...
Svar
10
· Visningar
1 633
Senast: Unafraid
·
Hästvård Hur gör man? Kalkar i botten har jag läst mig till, sen då? Vi vill ha permanentbädd dels för värmens skull och samt att den dagliga...
Svar
11
· Visningar
2 098
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej en vän till mig har en quarterhäst ( 7år) som har fått strålbenshälta. Är det någon av er som har kunskap/erfarenhet kring detta ...
Svar
14
· Visningar
1 045
Senast: Fiorano
·
Hästvård Min häst fick för några veckor sedan diagnosen stressfissur i karpalben. Överbelastad. Boxvila 24 h, sen hage som vanligt och skritt i...
Svar
0
· Visningar
771
Senast: Jackies
·
Foder & Strö Finns det någon som vet om/var på nätet man kan läsa Saracens kraftfoderinnehåll på svenska? Eller som vet vad "Wheat feed" och "Oat...
Svar
6
· Visningar
1 081
Senast: MonteRose
·
Foder & Strö Detta gäller främst till de som har eget stall. Ibland brukar jag rida/träna direkt på morgonen. Då går jag ut till stallet och vill ge...
Svar
14
· Visningar
1 876
Senast: skiesabove
·
Hästvård Är det här ett onödigt/småaktigt/kinkigt mail att skicka till en veterinärklinik? (Bakgrunden är att jag, mycket motvilligt, åkte till...
2
Svar
21
· Visningar
3 425
Senast: domesticus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Ta bort tandsten med ultraljud
  • Avlivning älskade katt