Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag har problem med min häst som har svamp i bihålan (efter operation av kindtand i överkäken). Vi får inte bukt med det. Finns det...
Svar
17
· Visningar
3 065
Senast: lomuxx
·
Foder & Strö Fått min foderanalys för höet och fått reda på att proteinet är EXTREMT dåligt. Hösilaget är bättre som de får senare i höst/vinter. Men...
Svar
10
· Visningar
1 763
Senast: alvan
·
Hästvård Hej! Ska hopptävla på söndag och funderar på att "tofsa" manen!:o Först och främst så kan man ju tofsa i små paséer som är ganska inne...
Svar
9
· Visningar
3 032
Senast: sweep
·
Hästvård Snart är det höst. Höst betyder lera :wtf: Jag vill förbättra hagen inför lerintåget och funderar på vad det finns för olika...
2
Svar
20
· Visningar
1 756
Senast: mackan
·
Hästvård Hej! Kan man klippa av sporrarna en bit eller ska man låta dom vara? Jag pillar ju bort en del av kastanjerna när dom vuxit men gör man...
Svar
4
· Visningar
500
Senast: Snowball
·
Hästvård Hej, Vår åring har med 99% säkerhet wobbler (mild variant). Han ska nu vila på box/sjukhage i tre månader och veterinär har iaf hopp om...
Svar
2
· Visningar
510
Senast: Freazer
·
Hästvård Ett företag säljer produkter med ballört i och rekommenderar att ha på tex senskador. En blsndning med vallörtstinktur/arnika och hela...
Svar
3
· Visningar
4 061
Foder & Strö Hej! Jag har en ganska full förpackning kvar utav min Macro Pro balance. (Mineraler.) Lade precis märke till att det gick ut 20170623...
Svar
1
· Visningar
473
Senast: Nevermind
·
Foder & Strö Hej! Känner mig jätte vilsen i foderfrågor.. Har läst på så mycket jag kan men vill påstå att jag fortfarande känner mig vilsen. Min...
Svar
3
· Visningar
738
Senast: Masse
·
Hästvård Min häst opererades för ca en vecka sedan för en svampinfektion i bihålan. Det hade runnit ljust gult var ur näsan på honom i ca 2 mån...
Svar
2
· Visningar
1 967
Senast: Fanny_95
·
Hästvård Är det någon som har erfarenhet med häst som haft inflammation/reaktion i hovbenet och har lust att dela med sig sina erfarenheter? :)
2
Svar
24
· Visningar
5 609
Foder & Strö är hippogrow alfa bra att ge till en häst som lätt tappar formen? Tyckte det verkade som ett bra foder men det skiljde sig lite i...
Svar
4
· Visningar
533
Senast: Bufera
·
Hästvård Spinner vidare på en spattfråga som jag såg. Vet att det är svårt att säga, men ni som har spatthästar, vad utgår ni ifrån? Hur gör ni...
Svar
19
· Visningar
2 077
Senast: Ketrawzc
·
Foder & Strö Vi är i startgroparna att fixa foderatomat för box. Vi har timer och låsningssystemet hemma men nu är det lådan som är det svåra...
2
Svar
22
· Visningar
2 820
Foder & Strö Hur ska man göra om man ska få hem en ny häst som hos förra ägaren stått på fri tillgång på hösilage? Har inte möjlighet till fri...
Svar
7
· Visningar
695
Senast: Fibusen
·
R
Hästvård Min nyklippta häst går ute och vi har här ca 10 grader nattetid och en hemsk massa knott och annat otyg..... Hon har nu gått med ofodrat...
2
Svar
20
· Visningar
1 454
Senast: Raderad medlem 124573
·
Foder & Strö När jag kör ett foderstatsprogram på nätet så får jag fram att jag inte behöver tillsätta några mineraler (förutom selen) och det känns...
Svar
12
· Visningar
877
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö Finns det någon vettig näring kvar i hö som inte är slaget ännu? Alltså sen förstaskörd. Det är i mellansverige det gäller :)
Svar
5
· Visningar
937
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Min häst påverkas alltid av pälsbyte höst och vår. Blir seg och energilös i ridningen. Dock tycker jag det kom ovanligt tidigt i år. Kan...
Svar
11
· Visningar
826
Senast: Speedway
·
Hästvård Sällskapshästen har fått lite mysko utslag på ett ben där han är vit, Min tanke blev genast alsike klöver, Så har gått över hela hagen...
Svar
2
· Visningar
570
Senast: Jojo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama