Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min nya tinker har väldigt veckad hud mestadels i karlederna men även strax under framknäna oxå. Hon ska ha fått det efter att hon gått... 2
Svar
22
· Visningar
4 553
Senast: Ojpon
·
Hästvård Vad finns det att göra åt patella i dagsläget? Min 6åriga appaloosa har troligtvis problem i knäet höger bak. Han är ovillig att sätta...
Svar
9
· Visningar
1 423
Foder & Strö O, kloka samling fodernördar, jag åkallar eder! Tipsa mig om kraftfoder med hög energihalt och låg proteinhalt. Jag behöver något tills...
Svar
10
· Visningar
855
Senast: WAL
·
Foder & Strö Jag har nu 5 liters hinkar med lock men de börjar bli för små med 1 liter lusern och en liter kraftfoder som jag blöter upp. Jag skulle...
Svar
2
· Visningar
772
Senast: nejlica
·
Foder & Strö Foderhästen är en känslig dam som i princip har diarré året runt och inte kan äta blöt silage, lusern eller betfoor öht, vilket är lite...
Svar
11
· Visningar
1 898
Senast: Soffan74
·
E
Hästvård Vad är det för fel när hästen har problem att gå i nedförsbackar? Mitt sto har börjat gå så otroligt försiktigt när man rider i...
Svar
17
· Visningar
8 611
Senast: Soffan74
·
Hästvård (har tid hos veterinären 24/10, men tills dess) Så, vad skulle er teori vara om en häst inte kan "skjuta på" ordentligt i trav på volt...
Svar
4
· Visningar
707
Senast: skuggi
·
Hästvård jag är på väg och ska köpa en oinriden 3- åring, islänning. Säljaren menar att man inte gör böjprov på oinridna 3- åringar. Jag har hört... 2
Svar
26
· Visningar
2 584
Senast: Gimlan
·
Hästvård Hej! Nu är det så att jag undrar när min 3,5 åriga unghäst (inriden i maj) ska gå på vintervila. Jag ska kvala up SM dressyr nästa år så...
Svar
9
· Visningar
1 493
Senast: EQrider
·
Hästvård Hej, nu är det så att min häst är halt i båda bak och jag undrar hur ni gör för att få det att bli bättre snabbare. Han går just nu på... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 813
Senast: Novali01
·
Hästvård Min häst har kot- och hovledsinflammation. Hon är sprutad och ska gå i liten hage + 20min skritt/dag. Alla hagar vi har är leriga. Det...
Svar
3
· Visningar
546
Senast: mackan
·
Hästvård Jag köpte min första häst för ett tag sedan och dem förra ägarna sa att hon var väldigt svårfödd. Därför släppte jag henne på ganska...
Svar
7
· Visningar
1 655
Senast: animalasia
·
Hästvård Lång historia kort, bara för att ge lite bakgrund. Equiterapeuten nämnde att unghästens märkliga rörelsemönster under ryttare möjligen...
Svar
16
· Visningar
1 291
Senast: mackan
·
Hästvård Min häst har fått boxvila över helgen. Han blir gallig och väldigt tjock om benen. Vad har ni för tips för att kunna hålla dom andra än...
Svar
12
· Visningar
1 116
Foder & Strö Hej. Är det någon som använder en foderring profarma? Funderar att köpa en sådan till mina hästar. Ni som använder en sådan är ni nöjda...
Svar
3
· Visningar
665
Senast: lytesout95
·
Hästvård Har problem med min ena häst; han har sedan han reds in som 4-åring varit lite svår att få fram, han går gärna med handbroms i (han är 7... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
9 722
Senast: Fiorano
·
B
Hästvård Bra eller dåligt?? Sliter på pälsen? Tar bort päls när hästen fäller? Gödselfläckar?? Jaa vad tycker ni om ryktstenar? Jag har fått... 2
Svar
30
· Visningar
8 727
Hästvård Mitt 4,5-månaders stoföl har ett navelbråck. Om man jämför med det lika gamla hingstfölet hon går ihop med så har han knappt någon...
Svar
1
· Visningar
630
Senast: Snowball
·
Hästvård Hej! Såg denna klippmaskin på hööks, är ju betydligt billigare än många andra så därför undrar jag om någon har den och tycker den är Bra?
Svar
0
· Visningar
490
Senast: marie89
·
Hästvård Jag köpte nyligen en tredje häst, en unghäst, vilket med facit i hand visade sig vara ett dåligt beslut. Jag upptäckte nämligen ganska...
Svar
13
· Visningar
4 898

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Resa när man har hund?
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka