Böjprov på 3-åring?

Nej jag hade inte gjort det. Har hört så mycket negativt om böjprov och att det beror på vererinär. Hellre några röntgenplåtar om det är en dyr häst. Annars hade jag chansat.

Eftersom det är ett känt problem med spatt på islänningar hade jag böjt alt. röntgat. Men det beror också på och vad jag ska använda hästen till. De senaste två hästarna har jag inte ens vetbesiktat vid köp eftersom de varit billiga och jag har valt att ta chansen med dom.

Eftersom det är ett känt problem med spatt på islänningar hade jag böjt alt. röntgat. Men det beror också på och vad jag ska använda hästen till. De senaste två hästarna har jag inte ens vetbesiktat vid köp eftersom de varit billiga och jag har valt att ta chansen med dom.
Men kan de ens ha utvecklat spatt så tidigt?

Liknande trådar

Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 109
Senast: Tualma
·
Hästmänniskan Hej! Hittat en trevlig 5 åring som jag varit och provridit. Är intresserad men den är inte billig heller (enligt mig… 150”). Ägaren...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
6 452
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 058
Senast: Lavinia
·
Hemmet Efter minst sju år av handdiskande vill jag inte mer. Jag älskar matlagning och som det är nu får jag diska minst 2 - 3 gånger om dagen...
2
Svar
38
· Visningar
879
Senast: Lickety
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar