Böjprov på 3-åring?

Nej jag hade inte gjort det. Har hört så mycket negativt om böjprov och att det beror på vererinär. Hellre några röntgenplåtar om det är en dyr häst. Annars hade jag chansat.

Eftersom det är ett känt problem med spatt på islänningar hade jag böjt alt. röntgat. Men det beror också på och vad jag ska använda hästen till. De senaste två hästarna har jag inte ens vetbesiktat vid köp eftersom de varit billiga och jag har valt att ta chansen med dom.

Eftersom det är ett känt problem med spatt på islänningar hade jag böjt alt. röntgat. Men det beror också på och vad jag ska använda hästen till. De senaste två hästarna har jag inte ens vetbesiktat vid köp eftersom de varit billiga och jag har valt att ta chansen med dom.
Men kan de ens ha utvecklat spatt så tidigt?

Liknande trådar

Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 273
Senast: Kilauea
·
Hästvård På tidigare hästar har jag några gånger varit och vägt dem, eller så har det varit enklare att gissa/mäta ungefärlig vikt utifrån...
Svar
13
· Visningar
619
Juridik & Ekonomi skriver under nytt nick, för att det är en känslig situation. Håller på att separera (vi var sambos ) och exet har börjat eskalera sitt...
Svar
4
· Visningar
799
Senast: aleeza
·
Hästhantering Unghäst… Har en 3,5 åring (blir 4 i juni i år) som jag köpte i somras. En ganska cool valack, inte varit rädd för traktorer... 2 3
Svar
58
· Visningar
3 980
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hage
  • Hagstolpar