Böjprov på 3-åring?

Nej jag hade inte gjort det. Har hört så mycket negativt om böjprov och att det beror på vererinär. Hellre några röntgenplåtar om det är en dyr häst. Annars hade jag chansat.

Eftersom det är ett känt problem med spatt på islänningar hade jag böjt alt. röntgat. Men det beror också på och vad jag ska använda hästen till. De senaste två hästarna har jag inte ens vetbesiktat vid köp eftersom de varit billiga och jag har valt att ta chansen med dom.

Eftersom det är ett känt problem med spatt på islänningar hade jag böjt alt. röntgat. Men det beror också på och vad jag ska använda hästen till. De senaste två hästarna har jag inte ens vetbesiktat vid köp eftersom de varit billiga och jag har valt att ta chansen med dom.
Men kan de ens ha utvecklat spatt så tidigt?

Liknande trådar

Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 121
Senast: Kilauea
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 772
Senast: morgaine
·
Hästmänniskan Hej! Hittat en trevlig 5 åring som jag varit och provridit. Är intresserad men den är inte billig heller (enligt mig… 150”). Ägaren...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
6 639
Senast: Roheryn
·
Hundträning Jag funderar lite på att skaffa brukshund om 2-3 år. Ligger en bit bort i tiden pga privatliv och jobb etc. Har dels lite funderingar...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 052
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar