Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård En bekant till mig har en ponny till salu. Den har varit på prov hos en intresserad ev köpare i lite mer än en månad. Av någon anledning...
Svar
6
· Visningar
1 209
Hästvård Hej! Jag är ny på det här forumet men jag hoppas få råd och hjälp av er som skriver här. Jag köpte en häst för en månad sedan. På denna...
Svar
8
· Visningar
806
Senast: Seabaz
·
Hästvård Hej! Någon som har varit med om korsbandruptur på bakknä på sin islandshäst ? Min 3 åring står nu i boxvila sen 2 månader tillbaka ,är...
Svar
3
· Visningar
772
Senast: tuaphua
·
Foder & Strö Jag vill ha tips på hur man kan göra en egen grovfoderhäck/foderbord med automatisk rullgardin som begränsar hästarnas ättider under...
Svar
11
· Visningar
2 747
Senast: tara
·
Hästvård Vad kan man göra åt en häst som släpar bakbenen lite lätt eftersig i bland? Är den omusklad? Hur ska man träna detta?
Svar
2
· Visningar
691
Foder & Strö Vi har en treåring med mycket känslig mage. Under betessäsongen mår hon bra, har fast avföring och magen är lugn. Varje år under...
Svar
9
· Visningar
2 782
Senast: svea
·
Hästvård Min häst har små svullnader på hals o rygg, vad kan det vara? Små hårda knotor, typ som när man fått ett myggbett och det kliar och det...
Svar
0
· Visningar
232
Senast: torsdag
·
Hästvård Min häst har börjat bli ovillig till att lyfta ena bakbenet, hon drar iväg med det och vill inte lyfta det. Det andra bakbenet lyfter...
Svar
16
· Visningar
1 356
Senast: skuggi
·
Hästvård Hur visar sig spatt "för första gången"?? Smyger det sig på eller är det bara där en dag typ *boom* nu har du spatt lille häst? Det är...
Svar
8
· Visningar
848
Senast: Seabaz
·
Hästvård Hej! Alltså min stall hyresvärd skrev nyss att hästarna i stallet har blivit drabbade av ''falsk'' kvarka. Hon skrev att det är ingen...
Svar
4
· Visningar
9 074
Hästvård Vila helt i box eller få strosa runt i hagen? Tävlade i söndags och allt gick bra men när jag skulle lasta ur min häst så skedde det en...
Svar
12
· Visningar
1 074
Foder & Strö Söker foder med högt mj och lågt protein. Har tillräckligt med protein i foderstaten men skulle behöva en piggare häst. Tips?
Svar
8
· Visningar
802
Senast: caradan
·
Foder & Strö Det är ju på modet med nypon åt både människor och djur.... Men vad är det för skillnad på olika sorter?? Köpte litovet för 699 kr 1,5...
Svar
2
· Visningar
695
Senast: mackan
·
Foder & Strö Hej! Sitter och fipplar med min grovfoderanalys och blir inte klok på mikromineralerna. Kvoten skall vara ca 4:4:4:1 om jag förstått...
Svar
11
· Visningar
2 777
Hästvård Here we go again. Efter mer än 2 år utan skador så råkade vi ut för en hälta igen för en månad sedan. Hästen i fråga är ett finnhäststo...
2
Svar
20
· Visningar
4 349
Hästvård Min häst har haft anaplasma, blivit behandlad med antibiotika och varit feberfri i en vecka. För två dagar sedan gick även svullnaden i...
2
Svar
23
· Visningar
1 931
Senast: mackan
·
Hästvård min häst opererades för en Griffelbensfraktur för 7 veckor sedan. En "flisa" ur griffelbenet opererades bort. Än idag är han varm och...
Svar
5
· Visningar
1 090
Foder & Strö I år har vi två olika analyser från två företag på samma vallar (hösilage). På ena analysen diffar ju värdena litegrann men ändå inom...
Svar
19
· Visningar
1 256
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö Vi får tillgång till att önska grovfoder till våra hästar. Rörflen eller vanligt hösilage. Vet ej hur man får in bilder här? För vi har...
Svar
5
· Visningar
560
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Jag har en 14 årig valack med en senskada som i veckan bedömdes som utläkt(han ådrog sig skadan i maj förra året så allt har tagit sin...
Svar
1
· Visningar
495
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama