Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Vår nya ponny som vi haft i snart tre veckor har helt plötsligt blivit oren i vänster bak. Jag upptäckte det i helgen när dottern...
2
Svar
30
· Visningar
3 029
Senast: Zoya
·
Hästvård Vill gärna ha lite råd kring detta med hur man kan upptäcka om ens häst har en inflammation i ryggen? Kan man så att säga se det med...
Svar
3
· Visningar
1 511
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Den 14 oktober så är de dags för den årliga vaccinationen av botulism. Är det ok att vaccinera några dagar innan? Eller påverkar det...
Svar
3
· Visningar
488
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Nu behöver jag er kloka hjälp. Vi har behandlat vår lite äldre hopphäst för knäledsinflammation. Han har haft detta tidigare, blivit...
Svar
12
· Visningar
4 603
Hästvård Hej! Min älskade häst har fått kolik och leversvikt. Vi har gjort allt och veterinären har varit här tre gånger nu. Sista gången så fick...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 610
·
Hästvård Varning för jättelång text. Vill bara skriva av mig och se om någon har liknande erfarenheter, goda råd eller tankar att komma med. Jag...
2
Svar
20
· Visningar
5 612
Senast: pews1972
·
Foder & Strö Vilket lab använder ni för höanalys?
Svar
4
· Visningar
945
Senast: Madick
·
Hästvård Om en häst börjar hosta dagen etter den stått inne för första gången i nya stallet, vad tror ni det beror på? Och vad hade ni gjort...
Svar
10
· Visningar
989
Senast: Shaggy
·
Foder & Strö Maxad c-ponny grövre modell. Rids 6-7 dagar i veckan, minst tre pass är hårdare pass. Mycket långa uteritter.. Hon får just nu 6-7 kg...
Svar
14
· Visningar
1 786
·
Foder & Strö Hej! Idag vaknade jag klockan nio av telefonen som ringer. Det är min ponny i stallet som har buksmärtor så jag åker genast ner och...
Svar
11
· Visningar
3 848
Senast: gloiredor
·
Hästvård Då var det min tur att skriva av sig lite deppighet. Pålle diagnosticerades igår med en skada på förstärkningsbandet till djupa...
Svar
14
· Visningar
1 265
Senast: Ace
·
Foder & Strö Vad väger foderjäst? Det står på burken att man ska ge 200-400g hur mkt är det i dl? Har tyvärr inegn våg.
Svar
5
· Visningar
2 232
Senast: sweep
·
Hästvård Jo, min femåring har sedan en tid unghästvårtor på ena sidan av mulen, inget jätteutbrott men ändå! Jag undrar; jag är osäker på om man...
Svar
2
· Visningar
590
Foder & Strö Hej Måste få till en höhäck/balkupa av nått slag. Vad har ni? Vad bör man inte ha?
Svar
2
· Visningar
1 618
Senast: caradan
·
Foder & Strö ... vilken sort ger ni och varför valde ni just den framför andra sorter?
Svar
6
· Visningar
1 922
Senast: Corax
·
Hästvård Jag har en äldre häst med skimmeltumörer där tillväxten börjat ta fart. Han har tumörer både i anus och i skapet och en på ganaschen...
Svar
13
· Visningar
2 625
Senast: kryddelydd
·
Hästvård Hej Jag har ett sto som äter väldigt mycket salt. För en vecka sedan kom hon hem från betet och stallades in på natten & har nu ätit...
Svar
7
· Visningar
2 886
Senast: Twihard
·
Foder & Strö Verkar vara blandade åsikter kring om fri tillgång är bra eller inte och jag är intresserad av att höra vilken åsikt ni har och varför...
2 3
Svar
46
· Visningar
7 198
Senast: Efwa
·
Hästvård Hej! Märkte att min ponnys högra framben idag hade svullnat upp och var typ dubbelt så stort som det andra. Vid senan, kanske lite...
Svar
4
· Visningar
716
Senast: mackan
·
Foder & Strö Min häst håller på att sätter vinterpälsen och jag misstänker att det är därför han vart så trött det sista. Han får inget kraftfoder...
Svar
14
· Visningar
2 724
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama