Min höst kom in från hagen blodig på insidan av benet en bit under framknät o det hade runnit, hittar inget sår eller vart blodet som hade runnit ganska rejält kommer ifrån. Han är varken varm, svullen eller halt. Vad borde jag göra?
Om du inte hittar något sår på benet så skulle det ju lika gärna kunna vara t.ex. näsblod som hästen har torkat av mot benet. Kollade du näsborrarna?

Om det är färkst skulle jag spola med kallvatten annars skulle jag göra ingenting och hoppas på det bästa.

Min höst kom in från hagen blodig på insidan av benet en bit under framknät o det hade runnit, hittar inget sår eller vart blodet som hade runnit ganska rejält kommer ifrån. Han är varken varm, svullen eller halt. Vad borde jag göra?

Du hittar blod på benet men inget sår? Då är såret alltså så litet, om det ens är ett sår, att det knappast kan kallas för sår.

Detta vill du skydda din häst ifrån? Det är inte rimligt. Mina hästar har haft broddtramp på kronranden som bara varit att skölja av och låta läka ihop. Inget konstigt alls. Aldrig jag skulle sätta på skydd för det.

Skydd kan ge tryckskador om de används många timmar och det är betydligt värre.

Liknande trådar

Hästvård Min häst visade sig vara oren i traven förra tisdagen för en vecka sedan. Dagen efter var hon halt. Lät henne vila, och var i kontakt...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 566
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 791
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 107
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 296
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar