Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Börjar närma sig den årliga vaccinationen, bara det att min häst är extremt spruträdd, har testat med bedövningssalva men det hjälper...
Svar
11
· Visningar
976
Senast: Dialhard
·
Foder & Strö Vilket proteinfoder kan man ge till sin häst för att bygga muskler? Ge gärna specifika svar! Även, hur mycket ska man ge hästen på...
Svar
1
· Visningar
420
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Min shettis hatar att bli borstad på sidan (sadelläge och revben). Spänna sadegjord är också hemskt tycker han. Hade massör ute som sa...
Svar
0
· Visningar
458
Senast: Glimris
·
Foder & Strö Har en liten fundering Skulle vilja ge min häst fri tillgång på hösilage inne i boxen (hon har haft det innan men då både inne & ute-...
Svar
4
· Visningar
963
Hästvård Har precis varit inne och besiktat min häst som skulle säljas. Vet anmärker inte på något mer än en lindrig bockhov fram (något jag...
Svar
3
· Visningar
1 057
Senast: mackan
·
Hästvård Igår hade mitt vilddjur dragit av ena framskon ett kvarts varv, så att sidokappan gått in i lamellranden eller strax innanför. När jag...
Svar
4
· Visningar
2 440
Senast: mackan
·
Hästvård Ponnyn har inte rört stolparna i hagen på över ett år, eller typ smakat på någon, men gnagt lite på sitt hus, normalt i mina ögon. På...
2
Svar
31
· Visningar
2 144
Senast: Unafraid
·
Foder & Strö Krafft har kommit med ett nytt pelleterat färdigfoder med lägre socker/stärkelse-innehåll...
Svar
11
· Visningar
5 829
Senast: poetin
·
Foder & Strö Samma sak varje år... Hur omvandlar jag så det blir kilo foder istället för kilo ts?
Svar
1
· Visningar
359
Senast: Tualma
·
Hästvård Min nya tinker har väldigt veckad hud mestadels i karlederna men även strax under framknäna oxå. Hon ska ha fått det efter att hon gått...
2
Svar
22
· Visningar
4 523
Senast: Ojpon
·
Hästvård Vad finns det att göra åt patella i dagsläget? Min 6åriga appaloosa har troligtvis problem i knäet höger bak. Han är ovillig att sätta...
Svar
9
· Visningar
1 418
Foder & Strö O, kloka samling fodernördar, jag åkallar eder! Tipsa mig om kraftfoder med hög energihalt och låg proteinhalt. Jag behöver något tills...
Svar
10
· Visningar
854
Senast: WAL
·
Foder & Strö Jag har nu 5 liters hinkar med lock men de börjar bli för små med 1 liter lusern och en liter kraftfoder som jag blöter upp. Jag skulle...
Svar
2
· Visningar
770
Senast: nejlica
·
Foder & Strö Foderhästen är en känslig dam som i princip har diarré året runt och inte kan äta blöt silage, lusern eller betfoor öht, vilket är lite...
Svar
11
· Visningar
1 778
Senast: Soffan74
·
E
Hästvård Vad är det för fel när hästen har problem att gå i nedförsbackar? Mitt sto har börjat gå så otroligt försiktigt när man rider i...
Svar
17
· Visningar
8 530
Senast: Soffan74
·
Hästvård (har tid hos veterinären 24/10, men tills dess) Så, vad skulle er teori vara om en häst inte kan "skjuta på" ordentligt i trav på volt...
Svar
4
· Visningar
703
Senast: skuggi
·
Hästvård jag är på väg och ska köpa en oinriden 3- åring, islänning. Säljaren menar att man inte gör böjprov på oinridna 3- åringar. Jag har hört...
2
Svar
26
· Visningar
2 563
Senast: Gimlan
·
Hästvård Hej! Nu är det så att jag undrar när min 3,5 åriga unghäst (inriden i maj) ska gå på vintervila. Jag ska kvala up SM dressyr nästa år så...
Svar
9
· Visningar
1 487
Senast: EQrider
·
Hästvård Hej, nu är det så att min häst är halt i båda bak och jag undrar hur ni gör för att få det att bli bättre snabbare. Han går just nu på...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 796
Senast: Novali01
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar