Chokladhäst!

Sv: Chokladhäst!

Enligt uppgift inte fått nåt alls så det var kontaminerad box.

Jag skrev fått i sig, det måste han väl fått, hur skulle det annars blivit ett positivt prov?

Jag undrar om källan till mängden 1 nanogram. Mig veterligen har STC hårdnackat vägrat att offentliggöra mängder i positiva prov fram tills förra året. De uttalade sig tidigare enbart om positivt eller negativt.

Är det verkligen fastställt utom allt tvivel att det var kontanimerad box i Victory Tilly-fallet?

Senast ändrad:

Ja min häst är inte död än.. :angel:

Fast just riesen bör du nog undvika om du vill vara snäll mot din häst.
Sånt som fastnar i tänderna bör man vara försiktig med, om man nu inte har lust att borsta dem :D

Jag skrev fått i sig, det måste han väl fått, hur skulle det annars blivit ett positivt prov?

Jag undrar om källan till mängden 1 nanogram. Mig veterligen har STC hårdnackat vägrat att offentliggöra mängder i positiva prov fram tills förra året. De uttalade sig tidigare enbart om positivt eller negativt.

Är det verkligen fastställt utom allt tvivel att det var kontanimerad box i Victory Tilly-fallet?

Hur ska JAG veta det? Jag bara skriver det jag minns eftersom jag var intresserad då det hände. Men jag minns kanske fel :cool:

Ja min häst är inte död än.. :angel:

Fast just riesen bör du nog undvika om du vill vara snäll mot din häst.
Sånt som fastnar i tänderna bör man vara försiktig med, om man nu inte har lust att borsta dem :D

Jag har gett henne det en gång och hon blev absolut tokig i det- men jag har inte tänkt ge mer alls. Jag funderade mest allmänt om man kunde ge henne en chokladbit någon gång då man själv har med sig till stallet :D Inte ofta dock.

oj oj en mat fråge tråd lo många kommer att tappa hakan av vad min häst å min väninnax häst förutom vanliga frukt rester äter de mer än gjärna mjukt bröd gammal chips helst med sour cream and oniom smak blå bär lingon rabarber kex choklad och min häst älskar halstabletter kanske inte varje dag men nån gång i månaden får de denna mix av de man haft kvar i skafferiet lol

jag har hört att det inte är speciellt bra att ge hästar choklad. men du gör som du vill :D

Polishästen utter fick ju alltid flera ton after eight på sin födelsedag, och åt ju jättemkt choklad - och han blev ju över 30 år! :D

Gammal tråd, men ja, choklad kan vara giftigt för även häst av samma anledning som det är för bland annat hund.

Liknande trådar

Foder & Strö Allvetande Buke! Försökt googla på sånt som är giftigt för häst bland frukt och grönt, men får främst fram information om vilka växter...
Svar
0
· Visningar
378
Senast: screen
·
Hästvård Någon som vet anledningen till att hästen ska stå på box i 24 h efter att den sprutats i en led? Jag glömde fråga veterinären och jag...
Svar
16
· Visningar
1 201
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej! Jag undrar vad som händer när hästen sväljer för mycket luft? Min häst gör inte det men en kompis häst gör de så därför frågar jag!
2
Svar
22
· Visningar
1 111
Senast: co-SMAD4
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
626

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka