Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Detta säger analysen Kalcium 4,2 Fosfor 1,9 Magnesium 1,4 Kalium 13 Natrium 1,7 Järn 47 Mangan 37 Zink 9 Koppar 3,9 Hästarna väger ca...
Svar
3
· Visningar
756
Senast: Nevermind
·
Foder & Strö Vad är er erfarenhet av dessa? Tar det längre tid för hästen att äta, isåfall, hur mycket längre? Hur högt hänger era nät? Hur ser ni på...
Svar
7
· Visningar
756
Senast: Unafraid
·
Hästvård Hur är det nu man gör för att kolla om hästen har (mycket) sand i bajset? Jag minns något om vatten och en plastpåse. Hur mycket bajs...
Svar
4
· Visningar
1 415
Senast: Sirap
·
Hästvård Någon som har erfarenhet av Hoof Armor? Har en unghäst som får lamellrandsröta och jag vill förhindra att det kommer in mer eller mindre...
Svar
10
· Visningar
3 159
Hästvård Usch jag känner mig jättekluven. Jag har en konvalescent som inte får bli kall över ryggen pga skada. Han är oklippt förutom en ruta... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
6 882
Hästvård Hej! Jag är väldigt orolig över min häst som jag klippte häromveckan. Han har nämligen fått som runda, mjuka och rätt stora knölar över...
Svar
6
· Visningar
1 961
Senast: mily
·
Foder & Strö Jag har en beräknad foderstat åt min häst som har fungerat bra när han har stått installad på box nattetid. Han har då vistats i hage ca... 2
Svar
24
· Visningar
3 031
Senast: Jojo
·
Hästvård Hur resonerar ni kring att välja mellan hel- och halvklippning? Vad avgör hur ni väljer att klippa? Jag har beslutsångest deluxe och... 2 3
Svar
58
· Visningar
4 516
Senast: Mli
·
Hästvård Hej buke! En tanke som slagit mig mer än en gång är hur många olika synpunkter det finns på huruvida och hur mycket en frisk häst i...
Svar
17
· Visningar
5 767
Senast: Mli
·
Foder & Strö Äntligen fått analysen som jag väntat på. Per kg foder är det 8,1 Mj och 20 smrp :eek::crazy::nailbiting: Riktigt katastrofalt med andra...
Svar
9
· Visningar
1 090
Senast: Shaggy
·
Hästvård Hur upptäckte ni korsförlamming hos er häst?
Svar
5
· Visningar
720
Senast: Efwa
·
Foder & Strö Fick en analys på hösilage där kvoten var endast 3,5. Och den bör vara minst 6 om jag förstått rätt. Men när jag lägger in i...
Svar
2
· Visningar
607
Senast: Zamira
·
Foder & Strö Vi har en fölunge som har varit förkyld under hösten. Han behandlades för detta då det var en segdragen förkylning. Han är mer eller...
Svar
1
· Visningar
624
Senast: spaderÄss
·
Hästvård Vår ardennervalack får lätt ytliga sprickor trots att han verkas ofta. Finns det någon som kan tipsa om en bra hovvårdsprodukt som kan...
Svar
6
· Visningar
925
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö Jag väntar fortfarande på höanalysen som borde komma vilken dag som helst nu. I väntan på den sitter jag och läser om alla möjliga... 2 3
Svar
47
· Visningar
9 995
Senast: mackan
·
Hästvård Hur kan man inte se att hästen inte mår bra när den ser ut som denna??? Tänker inte hänga ut någon.... Men tycker ni inte att det syns... 10 11 12
Svar
235
· Visningar
24 370
Senast: TeamLundVer
·
Foder & Strö Nu borde väl analyserna för 2017 börja trilla in. Hur ser det ut för er i år? 2 3 4
Svar
72
· Visningar
7 116
Senast: mily
·
Hästvård Pållan har en längre tid, minst sedan flera år tillbaka, haft lite gallor bak. Hon har aldrig haft några besvär av dem och de har...
Svar
6
· Visningar
1 471
Senast: caballus
·
L
Hästvård Det har inget med fodret o göra för det är höger fram! Det har hänt 2 gånger... första gången var jag inte med utan då red en tjej henne...
Svar
11
· Visningar
5 540
Senast: Boj
·
Hästvård Min häst har perforerat sin hasled pga broddspark. Vi åkte direkt till djursjukhus och hästen opererades dagen efter(inom 24h efter...
Svar
3
· Visningar
946
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Distansritt
  • Enögd häst