Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min häst har kot- och hovledsinflammation. Hon är sprutad och ska gå i liten hage + 20min skritt/dag. Alla hagar vi har är leriga. Det...
Svar
3
· Visningar
529
Senast: mackan
·
Hästvård Jag köpte min första häst för ett tag sedan och dem förra ägarna sa att hon var väldigt svårfödd. Därför släppte jag henne på ganska...
Svar
7
· Visningar
1 629
Senast: animalasia
·
Hästvård Lång historia kort, bara för att ge lite bakgrund. Equiterapeuten nämnde att unghästens märkliga rörelsemönster under ryttare möjligen...
Svar
16
· Visningar
1 286
Senast: mackan
·
Hästvård Min häst har fått boxvila över helgen. Han blir gallig och väldigt tjock om benen. Vad har ni för tips för att kunna hålla dom andra än...
Svar
12
· Visningar
1 104
Foder & Strö Hej. Är det någon som använder en foderring profarma? Funderar att köpa en sådan till mina hästar. Ni som använder en sådan är ni nöjda...
Svar
3
· Visningar
659
Senast: lytesout95
·
Hästvård Har problem med min ena häst; han har sedan han reds in som 4-åring varit lite svår att få fram, han går gärna med handbroms i (han är 7...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
9 623
Senast: Fiorano
·
B
Hästvård Bra eller dåligt?? Sliter på pälsen? Tar bort päls när hästen fäller? Gödselfläckar?? Jaa vad tycker ni om ryktstenar? Jag har fått...
2
Svar
30
· Visningar
8 676
Hästvård Mitt 4,5-månaders stoföl har ett navelbråck. Om man jämför med det lika gamla hingstfölet hon går ihop med så har han knappt någon...
Svar
1
· Visningar
625
Senast: Snowball
·
Hästvård Hej! Såg denna klippmaskin på hööks, är ju betydligt billigare än många andra så därför undrar jag om någon har den och tycker den är Bra?
Svar
0
· Visningar
484
Senast: marie89
·
Hästvård Jag köpte nyligen en tredje häst, en unghäst, vilket med facit i hand visade sig vara ett dåligt beslut. Jag upptäckte nämligen ganska...
Svar
13
· Visningar
4 756
Foder & Strö Halloj! Ni är så många som är duktiga på foder här så kan ni snälla hjälpa mig med denna analys o se om den passar våra relativt...
Svar
0
· Visningar
484
Senast: Maria_81
·
Hästvård Jaha då var det dags för nästa häst att bli dålig. Jag kanske inte ska ha häst :( Nu är jag gnällig och deppig men hoppas att jag kan...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 002
Hästvård Hej! Ringer naturligtvis veterinären direkt imorgonbitti men vill höra om någon har erfarenhet. Min häst blev för snart två veckor sen...
Svar
0
· Visningar
566
Senast: hanny
·
Hästvård Någon med samma/liknande erfarenhet? Kvalificerade gissningar mottages... Igår fick min häst vad jag uppfattade som en kraftig...
Svar
17
· Visningar
1 716
Senast: Snubbelfot
·
S
Hästvård Är lite nyfiken vad ni fått för dosering. Hur mycket och hur länge? Skriv gärna storlek på hästen också.
Svar
14
· Visningar
9 438
Senast: Pudlan
·
Hästvård Vår ponny har just genomgått operation för att delvis amputera penis, pga malignt melanom. Operationen gick tack och lov bra, så nu...
Svar
2
· Visningar
1 436
Senast: Ciccibella
·
Hästvård Kom slem ur mitt stos slida förut idag och när jag kom nu på kvällen har hon -vad jag tror- försökt att klia rumpan mot vatten...
Svar
4
· Visningar
477
Foder & Strö Jag vill förlänga ättiden i hagen för min häst och även få bort fodret från marken (och leran). Vilka olika lösningar har ni...
Svar
8
· Visningar
6 761
Senast: provivah
·
Hästvård Hjälper en person med två hästar. Ena är en shetlandsponny på kanske 14år och den andra är en valack på 10år av rasen varmblods travare...
2
Svar
21
· Visningar
1 439
Senast: Pudlan
·
Foder & Strö Blev rekommenderad av min veterinär att köpa något av ovanstående och ge till hästen. Eftersom det är relativt dyra preparat vill jag ju...
2
Svar
34
· Visningar
10 475
Senast: Soffan74
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar