Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Alla vet väl att ekollon är giftiga, men hur länge ?? Pratade med en gammal bonde som sa att giftet lakas ur när ekollonen legat ett tag...
Svar
9
· Visningar
1 747
Senast: mackan
·
Hästvård I ca 4 veckors tid har mitt 18-åriga sto betett sig underligt. Hon biter sig i flankerna, sparkas samt piskar irriterat med svansen med...
Svar
11
· Visningar
1 701
Senast: nullo-modo
·
Foder & Strö Jag tycker att stallets hösilage luktar konstigt. Det är en skarp, lite "kemisk" på något vis, alkoholaktig lukt. Är det normalt? Vad är...
Svar
12
· Visningar
2 875
Senast: lundsbo
·
Hästvård Lång tråd!! Tänkte höra om någon varit med om något liknande. Min häst har haft svullet skap ganska länge. Kollat med veterinär när vi...
Svar
5
· Visningar
4 541
Senast: Soffan74
·
Hästvård Jag köpte hem havrehalm till mina hästar då hösilaget är lite för näringsrikt för min redan runda häst. På lördag kväll fick han första...
Svar
10
· Visningar
3 311
Senast: Pudlan
·
Hästvård Hästen sätter päls som en shettis och svettas lätt. Blir lätt stövig/mjällig i full päls. Står här inne ca 12 h per dygn men i... 2
Svar
24
· Visningar
2 108
Senast: Seabaz
·
Foder & Strö Min häst må vara en Islandshäst på pappret, men i verkligheten verkar jag ha köpt mig ett fullblod. Hästen är extremt svårfödd. Dessutom... 3 4 5
Svar
80
· Visningar
9 483
Senast: ufot
·
Hästvård Då Hippotrim inte gav någon effekt på vårt föl så ska vi nu börja ge injektioner. Jag förstår vidden av att jag behöver aspirera för... 2
Svar
24
· Visningar
2 320
Senast: MalanMjöl
·
Hästvård Dag 1, 10:00: Min häst och hagkompisen mår prima. Dag 2, 09:00: Hovslagaren ska verka, då är min häst svullen båda fram, samt varm där...
Svar
6
· Visningar
1 526
Senast: Krystalline
·
Hästvård Har tittat på en ponny i dag som jag blev totalt nerkärad i :love: Den är i dag A1-försäkrad i Agria utan reservationer men jag kommer... 2
Svar
30
· Visningar
3 527
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Börjar närma sig den årliga vaccinationen, bara det att min häst är extremt spruträdd, har testat med bedövningssalva men det hjälper...
Svar
11
· Visningar
978
Senast: Dialhard
·
Foder & Strö Vilket proteinfoder kan man ge till sin häst för att bygga muskler? Ge gärna specifika svar! Även, hur mycket ska man ge hästen på...
Svar
1
· Visningar
432
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Min shettis hatar att bli borstad på sidan (sadelläge och revben). Spänna sadegjord är också hemskt tycker han. Hade massör ute som sa...
Svar
0
· Visningar
461
Senast: Glimris
·
Foder & Strö Har en liten fundering Skulle vilja ge min häst fri tillgång på hösilage inne i boxen (hon har haft det innan men då både inne & ute-...
Svar
4
· Visningar
966
Hästvård Har precis varit inne och besiktat min häst som skulle säljas. Vet anmärker inte på något mer än en lindrig bockhov fram (något jag...
Svar
3
· Visningar
1 065
·
Hästvård Igår hade mitt vilddjur dragit av ena framskon ett kvarts varv, så att sidokappan gått in i lamellranden eller strax innanför. När jag...
Svar
4
· Visningar
2 478
·
Hästvård Ponnyn har inte rört stolparna i hagen på över ett år, eller typ smakat på någon, men gnagt lite på sitt hus, normalt i mina ögon. På... 2
Svar
31
· Visningar
2 154
Senast: Unafraid
·
Foder & Strö Krafft har kommit med ett nytt pelleterat färdigfoder med lägre socker/stärkelse-innehåll...
Svar
11
· Visningar
5 888
Senast: poetin
·
Foder & Strö Samma sak varje år... Hur omvandlar jag så det blir kilo foder istället för kilo ts?
Svar
1
· Visningar
361
Senast: Tualma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Resa när man har hund?
  • Valp 2025