I hovkapseln? Kötthoven? Låter jättemärkligt.Han har infektionen i bakhovarna, ja samma häst
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
I hovkapseln? Kötthoven? Låter jättemärkligt.Han har infektionen i bakhovarna, ja samma häst
TS vill ha tips på vad TS kan göra för att skynda på en läkningsprocess. Jag tycker att BoT har haft positiv effekt på två av mina hästar då de har haft inflammationer i bakkotor e operation. Har givetvis fått ok av behandlande vet som menar att BoT mycket väl kan påskynda läkningsprocessen i likhet med andra metoder som bidrar till ökad värme och blodgenomströmning. Vid senaste besöket var vi överens om liniment på morgonen och BoT om natten.På vilket sätt menar du att det skulle förbättra en inflammation? Det finns ju inga studier på att det funkar.
Ska hon sätta på skydden på hovarna alltså? Jag tror vi behöver veta mer innan vi ger några som helst råd. TS vet ju inte ens var hästen har ont.TS vill ha tips på vad TS kan göra för att skynda på en läkningsprocess. Jag tycker att BoT har haft positiv effekt på två av mina hästar då de har haft inflammationer i bakkotor e operation. Har givetvis fått ok av behandlande vet som menar att BoT mycket väl kan påskynda läkningsprocessen i likhet med andra metoder som bidrar till ökad värme och blodgenomströmning. Vid senaste besöket var vi överens om liniment på morgonen och BoT om natten.
Sen kanske det skulle fungera lika bra med ngn annan form av varma stallbandage, men BoT är lätta att sätta på och sitter bra tycker jag.
Det var en märklig rekommendation. Bot tillverkarna själva avråder starkt ifrån att använda liniment och bot under samma tidsperiod. Risken för blistring är stor.TS vill ha tips på vad TS kan göra för att skynda på en läkningsprocess. Jag tycker att BoT har haft positiv effekt på två av mina hästar då de har haft inflammationer i bakkotor e operation. Har givetvis fått ok av behandlande vet som menar att BoT mycket väl kan påskynda läkningsprocessen i likhet med andra metoder som bidrar till ökad värme och blodgenomströmning. Vid senaste besöket var vi överens om liniment på morgonen och BoT om natten.
Sen kanske det skulle fungera lika bra med ngn annan form av varma stallbandage, men BoT är lätta att sätta på och sitter bra tycker jag.
Ska hon sätta på skydden på hovarna alltså? Jag tror vi behöver veta mer innan vi ger några som helst råd. TS vet ju inte ens var hästen har ont.
Vi vet bara att han har en infektion i bakhovarna som gör att han haltar, veterinären sa bara det.I hovkapseln? Kötthoven? Låter jättemärkligt.
Då får du väl be veterinären att hen preciserar sig?Vi vet bara att han har en infektion i bakhovarna som gör att han haltar, veterinären sa bara det.
Vi vet bara att han har en infektion i bakhovarna som gör att han haltar, veterinären sa bara det.
Fast seriöst så INFEKTION i bakhovarna ?
Du menar isåfall möjligen inflammation .
Varför tar du inte reda på mer - ber veterinärerna att förklara bättre så du förstår ? Om du ens får diagnos nedskriven på papper kan du ju även få bättre hjälp - fråga om den diagnosen samt googla om inte annat som grund för dig att få ett eget hum om vad din häst har för problem /skada?
Det var en märklig rekommendation. Bot tillverkarna själva avråder starkt ifrån att använda liniment och bot under samma tidsperiod. Risken för blistring är stor.
Ja menar inflammation, skrev fel.
Får ta och göra det, försökt tagit reda på mer och goolgat en heldel om inflammationer..
Nu missförstår du med vilja.Ska hon sätta på skydden på hovarna alltså? Jag tror vi behöver veta mer innan vi ger några som helst råd. TS vet ju inte ens var hästen har ont.
Jag missförstod inte. Jag påpekade det felaktiga.Nu missförstår du med vilja.
Vi gjorde bedömningen att det skulle fungera, vilket det också gör. Hade ngn reaktion visat sig så hade jag givetvis avbrutit.Det var en märklig rekommendation. Bot tillverkarna själva avråder starkt ifrån att använda liniment och bot under samma tidsperiod. Risken för blistring är stor.
Nej, du undrade om jag menade att skydden skulle sitta på hovarna. Det är att missförstå med vilja som jag ser det. Det är väl klart att jag inte menar. Jag svarade på ett inlägg som låg före det att TS klargjorde att det var hovarna som är problemet.Jag missförstod inte. Jag påpekade det felaktiga.
Utan att TS klargjort mer än att hästen är halt på bägge bak så kommer tips. Det kunde ju i princip varit vad som helst. BoT är inte svaret på allt.Nej, du undrade om jag menade att skydden skulle sitta på hovarna. Det är att missförstå med vilja som jag ser det. Det är väl klart att jag inte menar. Jag svarade på ett inlägg som låg före det att TS klargjorde att det var hovarna som är problemet.
Fast att ge andra den rekommendationen är verkligen inte tillrådligt.Vi gjorde bedömningen att det skulle fungera, vilket det också gör. Hade ngn reaktion visat sig så hade jag givetvis avbrutit.
Fördelen med ett tips som bot, är att det kan inte skada om du använder det korrekt. Oavsett om hältan sitter i hoven eller hasen. Om hästen har boxvila och bot på benen kanske den slipper tjocka ben till exempel.Utan att TS klargjort mer än att hästen är halt på bägge bak så kommer tips. Det kunde ju i princip varit vad som helst. BoT är inte svaret på allt.