Daisy
Trådstartare
Nu ska jag vara superkrass. Med de förutsättningarna (artros och förträngningar) vilka är oåterkalleliga (blir inte bättre) OCH symptom (hästen går dåligt) hade jag avslutat. Om det dessutom finns ytterligare förutsättningar (brosk tornutskott manken), vad hoppas du som hästägare på? Att hästen ska vara behadnlingsbar?
(uppriktig fråga)
Eftersom han inte är konstaterad med förträngning, så hoppas jag att det inte är det utan något annat som inte stör/är omöjligt att behandla. Artros på halskotorna ska tydligen inte vara helt ovanligt, och inte heller tvärkört att behandla så där hoppas jag såklart att det går att fixa.
Brosket i ryggen ska jag be gamla veterinären att kolla, enligt han som tog bilderna är det inget som ska kunna störa så det vet jag för lite om.
Tycker det är svårt att slå ut en häst samtidigt som experterna säger att han inte har ont, även om jag tycker att det ser mörkt ut. Jag kanske 'bara' rider spänningar i honom eller liknande som gör att allt låser sig för honom. Hade varit skönt att veta orsaken..