Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men så sorgligt, beklagar. Oftast är dom ju snällare än dom borde våra hästar. Min är ju också väldigt vänlig normalt, ingen man vill sitta och banka på.Vill inte måla fan på väggen men jag hade en unghäst som, inte så tydligt som din men var seg och lite allmänt ovillig från och till.
Han kollades upp senare och hade en bruten nackkota och en nackkota ur led
Enligt vet trauma i yngre år.
Och ändå var han så snäll alltid
Men så sorgligt, beklagar. Oftast är dom ju snällare än dom borde våra hästar. Min är ju också väldigt vänlig normalt, ingen man vill sitta och banka på.
Det blev skillnad. Han var inte så road när jag vill ha lite mer kontakt med tygeln, och gå i typ LB form. Men när han gick gå lite lägre, som en unghäst så jobbade han på med bjudning och kändes nöjd och glad. Inga problem att fatta galopp.Hur har det gått, blev det skillnad med smärtstillande?
Fan vad trist. Fast skönt att ändå hitta något att gå vidare med. Det känns ju lite troligt något med hals/nacke när han gör skillnad på formen så.Det blev skillnad. Han var inte så road när jag vill ha lite mer kontakt med tygeln, och gå i typ LB form. Men när han gick gå lite lägre, som en unghäst så jobbade han på med bjudning och kändes nöjd och glad. Inga problem att fatta galopp.
Sen gick vi ner till butta 1 gång/dag och då ville han inte ens trava på lösa tyglar.
Så nog tusan är det något som stör - har bokat tid hos gamla veterinären på torsdag, hintade om att jag vill röntga halsen.
Hittar hon inget så har jag fått tips på andra veterinärer att testa, så jag hoppas att vi kan hitta ett svar på detta snart!
Önskar lycka till!Det blev skillnad. Han var inte så road när jag vill ha lite mer kontakt med tygeln, och gå i typ LB form. Men när han gick gå lite lägre, som en unghäst så jobbade han på med bjudning och kändes nöjd och glad. Inga problem att fatta galopp.
Sen gick vi ner till butta 1 gång/dag och då ville han inte ens trava på lösa tyglar.
Så nog tusan är det något som stör - har bokat tid hos gamla veterinären på torsdag, hintade om att jag vill röntga halsen.
Hittar hon inget så har jag fått tips på andra veterinärer att testa, så jag hoppas att vi kan hitta ett svar på detta snart!
TackÖnskar lycka till!
Håller tummarna!Det blev skillnad. Han var inte så road när jag vill ha lite mer kontakt med tygeln, och gå i typ LB form. Men när han gick gå lite lägre, som en unghäst så jobbade han på med bjudning och kändes nöjd och glad. Inga problem att fatta galopp.
Det blev skillnad. Han var inte så road när jag vill ha lite mer kontakt med tygeln, och gå i typ LB form. Men när han gick gå lite lägre, som en unghäst så jobbade han på med bjudning och kändes nöjd och glad. Inga problem att fatta galopp.
Jag tror du har fått ditt svar där på röntgenplåtarna.
Min häst hade pålagringar på C7 och behandlades. Han vilade länge till nästa återbesök tror det kanske var en månad eller så.
Vet att jag läst om din häst, men kommer inte ihåg: gjordes det en CT på halsen eller kunde dom se så tydligt på röntgen vad som var fel?Tycker också det låter lite konstigt med "känns inte som en halshäst" när ni redan har flertalet "träffar" i halsen. Jag har själv en halshäst (förträngningar på 4 ställen) och hon "ger sig" också till slut om man övertalar henne. Och det återkommande för oss har varit ojämnheten, att hon kan vara "snäll" en dag men mycket påverkad en annan dag.
Vet att jag läst om din häst, men kommer inte ihåg: gjordes det en CT på halsen eller kunde dom se så tydligt på röntgen vad som var fel?