Superbraig! Håll den vass genom att vässa mot golvet. Tycker att häastarna verkar gilla den bättre än svettskarapan när de fäller. Funkar bra på hundar som fäller också så klart.

hellu.. jag har inte riktigt fattat varför det ska vara bra med ryktsten till något annat än till fällning, tycker att det borde göra ont på hästen.. speciellt på benen!!
Men när hon fäller använder jag den, tycker den funkar bättre än gummiskrapan, eftersom med den så blir det hår överallt, för mig i alla fall..
Kram

Jag klarar inte av ljudet av en ryktsten. *ryser*

Jag har en sågtandad variant som är super.

skrap skrap! Hehe!! Näe skojja bara! Själv tycker jag att själva stenen är lite otäck!!

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 026
Senast: Stergo
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 110
Senast: QueenLilith
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
7 713
Senast: Palermo
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 713

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka