Superbraig! Håll den vass genom att vässa mot golvet. Tycker att häastarna verkar gilla den bättre än svettskarapan när de fäller. Funkar bra på hundar som fäller också så klart.

hellu.. jag har inte riktigt fattat varför det ska vara bra med ryktsten till något annat än till fällning, tycker att det borde göra ont på hästen.. speciellt på benen!!
Men när hon fäller använder jag den, tycker den funkar bättre än gummiskrapan, eftersom med den så blir det hår överallt, för mig i alla fall..
Kram

Jag klarar inte av ljudet av en ryktsten. *ryser*

Jag har en sågtandad variant som är super.

skrap skrap! Hehe!! Näe skojja bara! Själv tycker jag att själva stenen är lite otäck!!

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 362
Senast: Stergo
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 333
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 766
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 196

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka