Veckad hud efter fotskabb

Ja jag har lusläst där men hittar inget som ser ut som på mina bilder.
Du har veterär inkopplad på det där hoppas jag? Det påminner om en hudsjukdom en del kan få. Be veterinären göra en biopsi så ni vet om det är ohyra, bakteriellt, svamp eller en sjukdom att göra med. Att bara behandla på olika sorters vis i blindo förstör huden mer än det hjälper och fördröjer läkning samt orsakar onödigt lidande för hästen som inte är förenligt med djurskyddslagen om så är fallet.

Du har veterär inkopplad på det där hoppas jag? Det påminner om en hudsjukdom en del kan få. Be veterinären göra en biopsi så ni vet om det är ohyra, bakteriellt, svamp eller en sjukdom att göra med. Att bara behandla på olika sorters vis i blindo förstör huden mer än det hjälper och fördröjer läkning samt orsakar onödigt lidande för hästen som inte är förenligt med djurskyddslagen om så är fallet.

Självklart är veterinär inkopplad och jag behandlar utefter det. Skabb är konstaterad och är behandlad för det. Nu behandlas resten, det går sakta men åt rätt håll, jag tror inte att det är cpl eftersom knölarna börjar mjukna.

Självklart är veterinär inkopplad och jag behandlar utefter det. Skabb är konstaterad och är behandlad för det. Nu behandlas resten, det går sakta men åt rätt håll, jag tror inte att det är cpl eftersom knölarna börjar mjukna.
Svarar mig själv: pratat med annan veterinär och det är till 99% cpl ändå...

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
853
Senast: Fiorano
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 904
Senast: Mabuse
·
Hästvård Min åring har en ganska problematisk strålröta i alla fyra hovar och eftersom jag inte är bekant med strålröta under mina 20år som...
2
Svar
29
· Visningar
8 563
Senast: skuggi
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
4 386
Senast: pews1972
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar