Behöver råd om ridning och hull!

Tack för alla svar! :heart

Anmäl anonymt om du är osäker.

Plocka inte ut hovslagare/veterinär utan ägarens godkännande, det kan bli dyrt för dig. Börja heller inte köpa in något annat foder. Ge extra hö, normalt skulle jag velat ha en analys på höet men vänta med allt tills inspektörerna varit där och haft kontakt med ägaren.

Hoppas att det går bra för både dig och hästarna!
 
Stallet är inte i det bästa skicket heller, det är dammigt, inge luftintag, inte nog med ljus. Travarens stråle på ena hoven verkar vara lös och hoven har spruckit. Har sagt det till ägaren men ägaren säger att allt är bra. Travaren har även kallafläckar på kroppen.


Det finns regler för boxar, spiltor, ljusinsläpp och ventilation för stall. Är hoven trasig mm får ägaren ta ut en hovslagare.
Fungerar inte skötsel mm av hästarna får länstyrelsen göra en koll av stall o hästar.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 454
Senast: tuaphua
·
Foder & Strö Hejsan alla Bukisar! Nu vill jag gärna ha råd och tips på vad jag ska göra. Min häst hade mask här för ett par veckor sedan, vilket...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
6 208
Senast: Maria_81
·
Träning Hej! Jag har nyligen fått hem en stor 7 årig d-ponny (blandning varmblod/isis). Dels är han väldigt otränad och är nästintill omusklad...
Svar
15
· Visningar
2 342
Senast: hovtassfot
·
Gnägg Hej! Nu behöver jag råd av er. Har ett äldre sto. 21 år gammal. D-ponny. Har haft henne i 17 år och jag älskar henne otroligt mycket...
Svar
9
· Visningar
1 526

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp