Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Vila helt i box eller få strosa runt i hagen? Tävlade i söndags och allt gick bra men när jag skulle lasta ur min häst så skedde det en...
Svar
12
· Visningar
1 079
Foder & Strö Söker foder med högt mj och lågt protein. Har tillräckligt med protein i foderstaten men skulle behöva en piggare häst. Tips?
Svar
8
· Visningar
807
Senast: caradan
·
Foder & Strö Det är ju på modet med nypon åt både människor och djur.... Men vad är det för skillnad på olika sorter?? Köpte litovet för 699 kr 1,5...
Svar
2
· Visningar
709
Senast: mackan
·
Foder & Strö Hej! Sitter och fipplar med min grovfoderanalys och blir inte klok på mikromineralerna. Kvoten skall vara ca 4:4:4:1 om jag förstått...
Svar
11
· Visningar
2 843
Hästvård Here we go again. Efter mer än 2 år utan skador så råkade vi ut för en hälta igen för en månad sedan. Hästen i fråga är ett finnhäststo... 2
Svar
20
· Visningar
4 732
Hästvård Min häst har haft anaplasma, blivit behandlad med antibiotika och varit feberfri i en vecka. För två dagar sedan gick även svullnaden i... 2
Svar
23
· Visningar
1 940
Senast: mackan
·
Hästvård min häst opererades för en Griffelbensfraktur för 7 veckor sedan. En "flisa" ur griffelbenet opererades bort. Än idag är han varm och...
Svar
5
· Visningar
1 094
Foder & Strö I år har vi två olika analyser från två företag på samma vallar (hösilage). På ena analysen diffar ju värdena litegrann men ändå inom...
Svar
19
· Visningar
1 283
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö Vi får tillgång till att önska grovfoder till våra hästar. Rörflen eller vanligt hösilage. Vet ej hur man får in bilder här? För vi har...
Svar
5
· Visningar
561
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Jag har en 14 årig valack med en senskada som i veckan bedömdes som utläkt(han ådrog sig skadan i maj förra året så allt har tagit sin...
Svar
1
· Visningar
507
Senast: Sirap
·
Hästvård Någon med erfarenhet av patella upphakning på unghäst? Försvann det? Om inte fungerar den felfritt? Operera?
Svar
6
· Visningar
878
Hästvård Är det nån här som har testat det? Är det bra? Vågar man lita på att det ger samma temperatur som en vanlig febertermometer?
Svar
0
· Visningar
518
Hästvård När klipper klipper ni era ponnyer med mycket päls? Mina börjar bli redigt svettiga när vi tränar nu i september. Tänkte täckes klippa...
Svar
13
· Visningar
1 026
Foder & Strö Jag har varit så förskonad men har nu en kräsen 5 åring. Hon har tidigare ätit ren havre,vilket jag tror gått bra. Nu blir hon dock... 2
Svar
35
· Visningar
2 740
Senast: Soffan74
·
Hästvård Min åring har blivit vinglig när hon rör sig. Veterinär har varit ute och tagit prov för borrelia och får nog svar nästa vecka. Hon går...
Svar
19
· Visningar
2 440
Senast: pews1972
·
Hästvård Hejsan! Någon som har erfarenhet av Griffelbensfrakturer? Min häst opererades för drygt 6 veckor sedan och vid senaste besöket på...
Svar
2
· Visningar
611
Senast: Mysan90
·
Hästvård Hej! Jag håller på och nattar hästarna när jag märker att det kommer gul mjölk från mitt stos juver? Googlade och fick bara fram fakta...
Svar
4
· Visningar
1 705
Senast: Sar24BB66
·
Hästvård Hej! Min häst har en skum svullnad på baksidan över ena kotan i ena bakbenet. Där finns ju massor att välja på. Hästen har varit ohalt...
Svar
0
· Visningar
616
Senast: hanny
·
Hästvård En häst i stallet har fått en hovböld uppskuren, hur behandlar man det på bästa sätt efteråt? Åsikterna går isär..
Svar
4
· Visningar
721
Senast: pews1972
·
Foder & Strö Är det någon som vet vad NAF's Like Magic innehåller mer exakt? Någon som gett sin häst och har önskat resultat uppnåtts? Har...
Svar
5
· Visningar
6 395

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka