Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag tänkte börja föra journal (igen) över mina hästar. Vad tycker ni är viktigt att ha med? Hur ofta uppdatera journalen, dagligen som...
Svar
1
· Visningar
607
Senast: Reville
·
Hästvård Era bästa tips på bra eksemtäcken. Jag har en shettis på ca 103 cm. Tips?
Svar
3
· Visningar
706
Senast: smedsussie
·
Hästvård Vita hästar är ju sällan vita men undrar lite hur folk gör för att hålla dom lite mindre gulgröna ;). dvs hur ofta tvättar ni dom och...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 663
Senast: Blimblom
·
Hästvård Min häst har sedan någon dag varit lite stel i bakkärran, har försökt motionera lite lätt från marken . Hovslagaren kommer om 3 dagar...
2
Svar
37
· Visningar
3 530
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö Finns nåt samband mellan högt innehåll av smrp, i förhållande till MJ, och sockerinnehållet? Ska beställa foder men där är ingen...
Svar
12
· Visningar
989
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Hej! Efter att ha spenderat morgonen med att plasta hästen hovar ännu en gång börjar jag bli riktigt rådvill på vad jag ska ta tag...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 822
Senast: mackan
·
Hästvård Hej, som rubriken lyder, kan en häst blir orange/röd i munnen om den äter kvistar när man rider? Var ute idag och såg när jag kom...
Svar
3
· Visningar
1 388
Hästvård Börjar med att skriva att hovis kommer imorgon och kollar igenom hoven med visitertång och kliniktid är bokad till måndagmorgon kl 8...
2
Svar
24
· Visningar
3 329
Senast: Similitude
·
Hästvård Vår islandsvalack, 20 år, har de senaste veckorna varit ganska gallig i benen, främst bak, strax ovan kotlederna. Det kommer och går...
Svar
15
· Visningar
2 690
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Men hur länge håller det sig högre? Finns det några studier och det bara är jag som är dålig på att söka eller finns det inga? Någon som...
Svar
2
· Visningar
841
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Jag har en kallblodskorsning som jag vill ha på lösdrift, dock blir han för tjock av att gå med halvblod på fri tillgång, kollade med...
Svar
5
· Visningar
956
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Strax efter unghästens inridning börjat blev han diffust halt och först hade jag en veterinär ute som konstaterade dubbel...
2
Svar
32
· Visningar
4 911
Senast: Glimm
·
Hästvård Jag brukar vanligtvis klippa min häst i oktober och då göra en halvklippning. Men i år vet jag inte. Hon fäller just nu, blir rejält...
Svar
12
· Visningar
1 676
Senast: Soffan74
·
Foder & Strö Visst borde det gå att tillverka egen saltsten av jodsalt? Funderar på om man kan lösa upp jodsalt i vatten och sen koka bort vattnet...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 949
Senast: MonteRose
·
Hästvård En häst i stallet har fått fång, Hur ska man behandla det bäst? (Det är inte min häst och ägaren har säkert nån plan jag ville mest...
Svar
2
· Visningar
550
Senast: animalasia
·
Foder & Strö Var längesedan jag använde det, jag har helt glömt bort: Mineralerna, är det g/kg foder eller g/kg ts?
Svar
1
· Visningar
620
Senast: Korven
·
Hästvård Ni som haft, eller hört om hästar som blivit växtförgiftade med tillhörande fotosensibilitet och eventuell fång; har man kommit på...
Svar
18
· Visningar
1 497
Senast: Cornelia
·
Hästvård Hej. Det här en ganska lång historia som jag ska försöka göra kort. Min häst blev halt på ett bakben i vintras efter att hon trampat...
Svar
10
· Visningar
884
Senast: Similitude
·
Hästvård Jag har en A-ponny som har visat sig ha eksem. Täcke för att skydda hästen har jag. Men jag vill göra så den han slipper ha besvär. Vad...
Svar
4
· Visningar
605
Senast: hoppeloppe
·
Hästvård För några månader sedan började det knaka i vänster bakben runt hasen på min häst. Varje steg i ett visst läge, i alla gångarter. Hela...
Svar
13
· Visningar
2 143
Senast: minfux
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Ta bort tandsten med ultraljud
  • Avlivning älskade katt