EmmaW
Trådstartare
Jag har testat enligt alla förslag du skrivit redan, jag har testat upp till 4 dagar på samma foder men när hon stenhårt vägrat i fyra dygn anser jag inte att ett femte gör någon skillnad.@EmmaW funderar:
Hur ståndaktigt har du "provat" olika foder?
Frågar då det är vanligt att "kräsna" hästar inte sällan ratar första dagarna men sen köper det.
Viktigt att vid byte till nytt då inte blanda i övriga eventuella tillskott ! Det får man vänta med tills fodret äts med entusiasm /har accepterats .
Massa vatten är inte alla som gillar oavsett vad det är man ger.
Då får man låta bli att blöta så mycket när fodret tillåter . Tex pelleterad lusern, pelleterad betfor, och mash, som exempel, behöver inte massa vatten om hästen inte gillar det.
Mash brukar ju fö gillas av typ alla hästar - och man behöver inte ha massor med vatten i det - även om man ofta ger det just för att det är så smakligt att vill man få i hästen extra vätska så är det lätt då de flesta då nästan "dricker" det pga smakligheten .
En del hästar gillar inte sojaprotein även om det är lite ovanligt i min erf att de vägrar det .
Krafft har ju pelleterat med protein tänkt precis som sojan och små mängder behövs . I min erf otroligt smakligt - hästarna brukar gilla det och behövs inte blötas . Sammansättningen i märkets pelletsar är otroligt mycket bättre än för 20 år sen då vatten behövdes för att det inte skulle bli en svällande deg om de fodrades torra /Foderstrupsförstoppnings risken var hög.
En del funkar bra första gången jag handmatar. Sen inte.
Hon vägrar tyvärr pellets.
Jag har oxå testat att blöta så lite som möjligt. Samma sak där. Hon vill intr ha.
Jag har aldrig varit med om dess like faktiskt