Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Min häst vägrar äta torrhö. Tänder är kollade och åtgärdade. Hästen äter Hösilage, men inte torrhö. Vintertid är det inga problem, då...
Svar
8
· Visningar
1 368
Senast: ufot
·
Hästvård Kompisens häst har fått en faslig hosta. Började igår och nu ikväll var det värre. Hon får attacker när hon hostar och det RINNER ur...
2
Svar
24
· Visningar
2 726
Senast: Nalasmatte
·
Hästvård Förra året när vi släppte hästarna på gräs så blev äldsta hästen (25 år) väldigt stel i bakbenen. Jag trodde det var fång men både...
2
Svar
26
· Visningar
3 535
Senast: Soffan74
·
Hästvård Hej, jag skulle nu vilja ha er hjälp! Igår kväll ringde stallvärden å tyckte Prince inte va sig lik. Han tryckte upp baken å belasta...
Svar
15
· Visningar
4 390
Foder & Strö Hästen är vintertid åt det svårfödda hållet om man jämför med tabellerna. Jag tycker inte hon är särskilt svår men hon ligger på en hel...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
5 278
Senast: Speedway
·
Hästvård Hej Min häst har varit lite snorig i ca en veckas tid. Det kommer enbart när hon frustar men inte ens då alltid. Vissa dagar är det mer...
Svar
7
· Visningar
2 105
Senast: MissFideli
·
Hästvård Min valack på snart 7 år är svullen på nosen. Han är inte allmänpåverkad utan är pigg och äter med god aptit. Han vilar dock pga att...
Svar
12
· Visningar
2 548
Senast: super
·
Hästvård Min häst har opererat bort en stor ink precis i sadelläget, mitt under. Det har tagit lång tid för det att läka med komplikationer men...
Svar
15
· Visningar
1 565
Senast: SkorpSmulan
·
Hästvård Nu går vi snart in i juli, och min 17-åring har fortfarande lite vinterpäls kvar. Absolut inga större mängder, och visst har det varit...
2 3
Svar
53
· Visningar
7 785
Senast: Efwa
·
Hästvård Vad är egentligen det bästa sättet att begränsa gräsintag? Munkorg fungerar tyvärr inte, resulterade i en fullkomligt hysterisk ponny...
Svar
13
· Visningar
1 751
Senast: svea
·
Hästvård Min ponny hade en liten fångkänning i vintras, gick över på någon vecka. Hon var fet(!) och fick för mycket mat, vilket var orsak till...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 016
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Har en ponny som snabbt får mjölksyra under träning / tävling - han har bra kondition men blir bara så tung efter ett tag - som om det...
Svar
18
· Visningar
2 420
Senast: lundsbo
·
Hästvård Har ett 20 årigt sto som jag är så orolig för. Hon har sista året varit halt 2 gånger och nu verkar hon lite dålig igen: Först i oktober...
Svar
5
· Visningar
1 341
Senast: Grazing
·
Hästvård Jag har en ettåring som drabbades av pälsätare i vintras. Hon behandlades med spot on och lössen försvann. Behandlade alla hästar och...
Svar
4
· Visningar
736
Senast: Efwa
·
Hästvård Hej på er! Jag har ett travarsto på 10 år som har varit i min ägo i ca 1 1/2 år. Hästen i fråga har jag känt sedan 4 år tillbaka och...
2
Svar
22
· Visningar
1 692
Senast: cello
·
Hästvård Vad finns det för preparat idag, som man kan använda mot löss, pälsätare e.d. på häst? Kom bara på tanken idag för en av mina hästar ser...
2
Svar
27
· Visningar
18 403
Senast: maria_b
·
Hästvård Mitt 27-åriga sto har för varje år blivit mer och mer rynkig bakom frambenen. Det är veck som fästingarna brukar trivas i så de kollas...
Svar
9
· Visningar
868
Senast: Görel
·
Foder & Strö Jag har gett min valack Naughty gelding (från dodson ) tidigare med gott resultat och tänkte ge det nu igen då han blivit störtförälskad...
Svar
1
· Visningar
1 123
Senast: Masse
·
Hästvård Köpte min häst den 23/9 2016, han hade då gått över tiden för sin vaccination. Han vaccinerades samma dag jag köpte honom och fick sen...
Svar
7
· Visningar
1 013
Senast: Jessica91
·
Hästvård Finns det något flugmedel som fungerar och är utan "gifter"? Tittade på bromsblockar medlet men det t.ex står i infotexten om det att...
Svar
1
· Visningar
1 097
Senast: Lipperta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama