Blöt häst i transport

Jag har behövt lasta för att åka till träningar där hästen varit ute i hagen hela dagen och det har ösregnat. Både vinter som sommar. Vintertid har ju hästen täcke på sig i hagen och är förhoppningsvis inte blöt mer än på halsen och benen, men då får hon åka i fleecetäcke. På sommaren går hon utan, och då har det blivit som någon annan skrev "dra bort det värsta" och lasta. Hemskt varm ponny som sällan (nästan aldrig) kan åka transport med täcke ens i typ november utan att svettas som en gris.

Har man en häst med uppstallning så behöver man aldrig ens tänka på att transportera en blöt häst på ständig lösdrift.

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna... 2
Svar
23
· Visningar
2 518
Senast: Stergo
·
Hästvård God kväll! Sitter just nu och vakar över sjuk häst och tänkte höra om någon varit med om något liknande. Ena hästen sväljer inte sin... 2
Svar
27
· Visningar
2 486
Senast: Zetly
·
Hästvård Min häst har gipsad bakhov pga. sår i sulan. Ytterst är gipset tejpat med silvertejp, men känns som att silvertejpen inte kommer hålla i...
Svar
15
· Visningar
937
Senast: Lejd
·
Hästvård Jag tycker att det är jättesvårt att se ”painface” på hästar. Försöker studera bilder noggrant men det är inget jag kan se bara sådär... 2
Svar
20
· Visningar
2 086
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Bichon havanais
  • Valp 2025