Blöt häst i transport

Jag har behövt lasta för att åka till träningar där hästen varit ute i hagen hela dagen och det har ösregnat. Både vinter som sommar. Vintertid har ju hästen täcke på sig i hagen och är förhoppningsvis inte blöt mer än på halsen och benen, men då får hon åka i fleecetäcke. På sommaren går hon utan, och då har det blivit som någon annan skrev "dra bort det värsta" och lasta. Hemskt varm ponny som sällan (nästan aldrig) kan åka transport med täcke ens i typ november utan att svettas som en gris.

Har man en häst med uppstallning så behöver man aldrig ens tänka på att transportera en blöt häst på ständig lösdrift.

Liknande trådar

Hästvård God kväll! Sitter just nu och vakar över sjuk häst och tänkte höra om någon varit med om något liknande. Ena hästen sväljer inte sin...
2
Svar
27
· Visningar
2 294
Senast: Zetly
·
Hästvård Jag tycker att det är jättesvårt att se ”painface” på hästar. Försöker studera bilder noggrant men det är inget jag kan se bara sådär...
2
Svar
20
· Visningar
1 964
Senast: fio
·
Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
642
Senast: Sesca
·
Foder & Strö Min häst ska flytta till nytt stall om ungefär två veckor och kommer då gå ut på skogsbete dygnet runt. Där hon står nu så står hon i...
Svar
10
· Visningar
1 053
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama