Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kör det i mixern, så går det ner hos dom flestaDet fick jag rekommenderat till min häst av veterinär. Tyvärr vägrade hon att äta det. Dumma små kulor som "rullar" ur om man försöker blanda i något (ser ut som svart kaviar) och luktar FISK.
Jag funderar på om det inte är så att hög molekylvikt är viktigt när man injicerar i led. Och att det inte tas upp lika bra oralt.
Jag är dock inte helt 100.
Flashback. Är A 18?! Nu känner jag mig väldigt gammal, är 5 i mitt huvud fortfarande!
Är du med i @spaderÄss fodergrupp? Hen har nu i dagarna lagt ut en liten artikel om ledtillskott som hjälpte mig massor!! Du testade aldrig det där på R fr England (om jag minns rätt, har läst hur många ledtrådar som helst senaste veckan)?
Flashback. Är A 18?! Nu känner jag mig väldigt gammal, är 5 i mitt huvud fortfarande!
Är du med i @spaderÄss fodergrupp? Hen har nu i dagarna lagt ut en liten artikel om ledtillskott som hjälpte mig massor!! Du testade aldrig det där på R fr England (om jag minns rätt, har läst hur många ledtrådar som helst senaste veckan)?
Har inte erfarenhet av att användning till häst, men i alla fall till hund verkar Aktiv Hund (Finns till häst, då under namn Aktiv Häst), som är/innehåller grönläppad mussla, vara klart bättre än "vanligt" glukosamin. Enligt tillverkarna beror det främst på att det innehåller glukosaminoglykaner som ska tas upp och användas bättre än det glukosamin som finns i tillskott utan grönläppad mussla. Vet många som använt till sina äldre hundar och märkt stor skillnad, varav en del provat andra glukosamintillskott också men inte tyckt det gett lika bra effekt. Har en äldre tik hemma som får halvdos sedan halvår tillbaka och blev märkbart piggare efter någon vecka då vi började med det.
Med tanke på tydlig skillnad det blir hos många hundar, så kommer grönläppad mussla vara mitt första alternativ den dagen jag vill börja ge ledtillskott till min ponny. Just Aktiv Häst innehåller 75% extrakt från grönläppad mussla och 25% nyponextrakt. När jag googlar verkar det finnas en dyrare variant som innehåller enbart extrakt från grönläppad mussla med.
Stor skillnad i upptag emellan häst och hund eller emellan preparaten? Tillskotten för hund och häst är mer eller mindre samma, skillnaden är att det är i tablettform till hund.Tror det var rätt stor skillnad på häst o hund dock. Men kan ha fattat fel
Stor skillnad i upptag emellan häst och hund eller emellan preparaten? Tillskotten för hund och häst är mer eller mindre samma, skillnaden är att det är i tablettform till hund.